واکنش مقامات لبنانی به انفجار بیروت/ هدف یک «بانک» بوده است

وزیر کشور لبنان در گفتگو با رویترز گفت: هدف بمبی که در بیروت منفجر شد شعبه بانک بلوم بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاد المشنوق وزیر کشور لبنان در گفتگو با رویترز گفت: هدف بمبی که  در بیروت منفجر شد شعبه بانک بلوم بود.المشنوق افزود: این بمب در کیفی در کنار دیوار پشتی این ساختمان کار گذاشته شده بود.  

المشنوق با بیان این که  از نظر سیاسی روشن است که بانک بلوم هدف بوده است تاکید کرد این حمله ارتباطی به داعش که حملاتی انتحاری را در بیروت انجام داده است ندارد. وی گفت: گزارش های اولیه نشان می دهد این انفجار هیچ قربانی نداشته است.

تلویزیون المیادین گزارش داد: انفجار رخ داده، شدید نبوده است. بر این اساس برخی مقامات لبنانی از اینکه بخش بانکی لبنان مورد هجوم قرار گرفته ابراز نگرانی کرده اند.

سعد الحریری رییس حزب المستقبل با محکوم کردن این انفجار اعلام کرد لبنانی ها تا آخر در برابر انفجار و قتل می ایستند. وزیر اقتصاد لبنان هم اعلام کرد نمی توان هیچ فرد یا گروهی را مسوول حادثه عنوان کرد و باید در انتظار تحقیقات بود.

همچنین نجییب میقاتی نخست وزیر سابق لبنان ضمن محکوم کردن انفجار بیروت، هوشیاری مردم لبنان را خواستار شد.

بر اساس این گزارش در انفجار فردان بیروت، دو نیروی امنیتی ساختمان روزنامه الاخبار لبنان دچار جراحت سطحی شده اند. بنا بر گزارش تلویزیون المنار، در انفجار فردان به ساختمان های اطراف و چند مغازه خسارت وارد شد.

ایلی فرزلی نایب رییس سابق پارلمان لبنان گفت: از آنجا که این انفجار در زمانی رخ داد که خیابان ها خلوت بودند و مردم برای صرف افطار در منازلشان حضور داشتند، احتمالا هدف آن، قتل شهروندان نبوده بلکه اقدامی خرابکارانه با هدف از بین بردن آرامش و ایجاد هرج و مرج در لبنان بوده است. اما مردم لبنان با تحکیم وحدت و انسجام خود میتوانند در برابر چنین توطئه هایی بایستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار