جان کربی: آمریکا همچنان مخالف رفتارهای ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن بیان وجود اختلافات عمیق بین ایران و کشورش بر سر پرونده‎های مختلف در منطقه،اعلام کرد واشینگتن همچنان با رفتارهای ایران به شدت مخالف است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛« جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتوگو با روزنامه «القدس العربی» با ادعای اینکه رفتارهای ایران باعث ایجاد ناامنی در کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه خلیج فارس می‌شود، افزود: اختلافات عمیقی بین ایران و کشورش وجود دارد و واشینگتن همچنان با رفتارهای ایران در منطقه به شدت مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سیاست خارجی این کشور در قبال خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: واشینگتن تلاش می کند تا بحران سوریه از راه سیاسی حل شود.

وی در ادامه با ادعای اینکه اقدامات دمشق تنها منجر به محبوبیت بیشتر گروه های تروریستی می شود، افزود: روسیه در فشار به دولت سوریه برای پایان حملاتی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان سوری می شود، مسئول است.

جان کربی در ادامه تاکید کرد ایران با به نیروهای شیعی فشار بیاورد تا به آتش بس پایبند باشند. وی گفت: در بیانیه وین از طرف های بین المللی حامی سوریه خواسته شد تا درگیری در همه مناطق سوریه را متوقف کنند و ایران یکی از شرکت کنندگان نشست وین بود. بنابراین باید از نفوذ خود برای پایبند بودن گروه های شیعی به توقف حملات استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد روابط قوی واشینگتن و تهران و متضرر شدن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در پی توافق هسته ای با ایران، گفت: پس از حدود دو سال مذاکره با اتحادیه اروپا و گروه1+5 و چند ماه تلاش برای اجرای توافق اتمی می توان گفت که پایبندی به برجام ضامن این خواهد بود که برنامه اتمی ایران مسالمت آمیز باقی خواهد ماند.

کربی افزود: همچنان تحریم های ما علیه ایران در ارتباط با برخی مسائل از جمله ادامه برنامه موشکی وجود دارد و علاوه بر آن آمریکا تحریم های جدیدی را بر برخی شخصیتها و شرکت های مرتبط با توسعه برنامه موشک های بالستیک اعمال کرده است، زیرا این اقدام نقض تعهدات بین المللی است.

وی همچنین تاکید کرد آمریکا از منطقه خاورمیانه عقب نشینی نخواهد کرد و حضور نظامی ایالات متحده در منطقه ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
همه دنیا ، مخالف رفتار های پلید و جنایتکارانه آمریکا و شرکای اروپائی و ترک و عرب آن در منطقه خاورمیانه هستند .!!!!!!!
آخرین اخبار