صدور فرمان ممنوعیت برپایی منابر دینی به همراه فعالیت های سیاسی در بحرین

پادشاه بحرین فرمانی صادر کرد که به موجب آن انجام همزمان فعالیت های سیاسی با برپایی منابر دینی ممنوع می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، "حمد بن عیسی آل خلیفه،" پادشاه بحرین فرمانی صادر کرد که به موجب آن برپایی همزمان منابر دینی و انجام اقدامات سیاسی ممنوع می شود.

خبرگزاری بحرین در ساعات پایانی شب گذشته گزارش داد: پادشاه بحرین فرمان جدیدی صادر کرده است که به موجب آن گروه های سیاسی و رهبران آن نمی توانند همزمان به کار سیاسی از یکسو و برپایی منابر دینی و اشتغال به موعظه، ارشاد و سخنرانی، حتی بدون دریافت مزد، از سوی دیگر مشغول باشند.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین، این قانون جدید با اضافه کردن دو بند، قانون سال 2005 را اصلاح می کند. طبق دستور پادشاه بحرین، بند جدیدی به قانون سابق اضافه خواهد شد که به موجب آن رهبران گروه های سیاسی نباید از افرادی باشند که منابر دینی برگزار می کنند و یا به موعظه، ارشاد و سخنرانی-حتی بدون دریافت مزد- اشتغال دارند.

رژیم آل خلیفه از زمان خیزش مردم این کشور در سال 2011 تا کنون سعی کرده است به بهانه های مختلف اعتراضات مردم این کشور، به خصوص شیعیان را سرکوب کند. از این رو فرمان جدید پادشاه این کشور نیز اقدامی در راستای خاموش کردن اعتراضات و انجام فعالیت های سیاسی در این کشور از سوی رهبران مذهبی به شمار می رود.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار