اهواز؛

ممنوعیت کشت تابستانه در حوزه مارون

سازمان آب و برق از کشت تابستانه در حوزه مارون ممانعت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس خانه کشاورز خوزستان گفت: در سال‌جاري با وجود ذخاير آب کافي، سازمان آب و برق اعلام کرد که محدويت کشت خواهيم داشت که اين موضوع اصلاً قابل پذيرش نيست.
مسعود اسدي با بيان اينکه امسال 700 ميليون متر مکعب آب در حوزه مارون ذخيره شده است، اظهار کرد: اين ميزان آب معادل ذخيره آب دو سال پيش است که در آن سال  حدود 75 درصد در حوزه مارون کشت تابستانه انجام شد.

وي بیان داشت: در خشکسالي 2 سال گذشته کشاورزان حوزه مارون شامل شهرهاي شادگان، ماهشهر، بهبهان و رامشير از لحاظ اقتصادي دچار خسارات سنگين شدند و دولت هيچ کمکي به آن ها نکرد.

رئيس خانه کشاورز خوزستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته و اوايل امسال از لحاظ بارش پر باران‌ترين سال‌ها بود، بنابراين اعمال محدويت کشت تابستانه در حوزه مارون از طرف سازمان آب و برق غير منطقي و غيرقابل پذيرش است.

اسدي اذعان داشت: اعمال اين محدوديت‌ها در حوزه مارون اين طرز تفکر و تلقي را به تهران و وزارت نيرو مي‌رساند که در اين حوزه آب کم است و در نتيجه وزارت نيرو سد مارون 2 را در کهگيلويه و بويراحمد و در بالا دست سد مارون يک احداث کند.

وي با ابراز نگراني از تصميم وزارت نيرو در ساخت سد مارون 2 از مديريت استان خواست از هرگونه مصوبه‌اي مبني بر محدوديت کشت در حوزه مارون خودداري کند، زيرا اين اقدام به هر طريقي قابل پذيرش نيست.

رئيس خانه کشاورز خوزستان از دولت خواست معوض عدم کشت سنوات گذشته و جاري کشاورزان محروم از آب استان خوزستان را همانند استان‌هاي ديگر پرداخت کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار