تحویل فهرست تروریست های خارجی داعش به نمایندگان پارلمان انگلیس

نشریه ساندی تلگراف نوشت دولت سوریه فهرستی از صدها عنصر خارجی داعش را به نمایندگان پارلمان انگلیس تحویل داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه "ساندی تلگراف" چاپ انگلیس گزارش داد دولت سوریه فهرستی از صدها عنصر خارجی را که به داعش ملحق شده اند، به دو نفر از اعضای پارلمان انگلیس تحویل داد. این نمایندگان انگلیس به دعوت چند ماه پیش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به این کشور سفر کرده اند.

طبق اعلام این روزنامه، این فهرست شامل اسامی 25 انگلیسی است که طبق اعلام دولت سوریه به داعش ملحق و تاکنون 14 نفر از آنها کشته شده اند. در میان کشته شدگان، نام دو برادر که دو سال پیش از شهر برایتون انگلیس به سوریه سفر کرده بودند نیز به چشم می خورد. سایر این افراد 11 نفر هستند که هنوز در قید حیات اند. از میان این تروریست ها نام فردی به نام "خدیجه دار" به چشم می خورد که به گفته دولت سوریه نخستین زن خارجی است که به داعش پیوست.

همچنین از زنانی که نامشان در این فهرست آمده، نام فردی به نام "سالی جونز" دیده می شود که مسلمان شده و مادر دو بچه است. گفته می شود وی به همراه یکی از فرزندان خود به سوریه سفر کرده است.

ساندی تلگراف همچنین نوشت این فهرست شامل نام محمد اموازی معروف به جان داعشی است که در بمباران آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان 94) به هلاکت رسید.
در پایان گزارش این نشریه آمده است: اعلام این فهرست گمانه زنی ها را درباره این که دو کشور ممکن است داده های اطلاعاتی را در خصوص مظنونان تروریستی مبادله کنند، افزایش داده است و چه بسا این مسأله از طریق کانال های غیر مستقیم انجام شود.

این نشریه همچنین نوشت: به نظر می رسد تحویل این فهرست برای این انجام شده است تا دولت سوریه نشان دهد به مبارزه با تروریست های داعش که تهدیدی برای غرب نیز به حساب می آیند، پایبند است.


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار