فوربز: صرف ناهار با وارن بافت 3.5 میلیون دلار آب می‌خورد/ پرداخت از جیب مردم آمریکا

در یک مناقصه، صرف ناهار با میلیونر آمریکایی رکورد زد؛ ولی 50 درصد آن را مردم پرداخت می‌کنند.

فوربز: صرف ناهار با وارن بافت 3.5 میلیون دلار آب می‌خورد/ پرداخت از جیب مردم آمریکا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز، در مناقصه ای در وب‌سایت "ای بی"، صرف ناهار با وارن بافت، سرمایه‌دار معروف آمریکایی به قیمت 3.5 میلیون دلار --که به خیریه اهدا می‌شود-- به بالاترین پیشنهاد داده شد. با این حال، بخشی از این هزینه با مالیات دریافتی از مردم آمریکا پرداخت می‌شود؛ به این صورت که 50 درصد این مبلغ به عنوان کسر مالیاتی ایالتی و فدرال به حساب خواهد آمد.

نظام مالیاتی آمریکا بر بسیاری از کالاها و خدمات، مالیات وضع کرده‌است. در برخی از موارد، حتی به درآمد خیریه نیز مالیات تعلق می‌گیرد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فرمان لغو دریافت این مالیات را صادر کرده است. با این حال، حتی هم‌حزبی‌هایش از این فرمان استقبال نکرده اند.

برنده این مناقصه می‌تواند حداکثر با 7 نفر همراه با وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی، سر یک میز بنشیند. اگرچه قیمت استیک شاید به چند صد دلار هم نرسد، صرف ناهار با وارن بافت بسیار گران تمام می‌شود. بر اساس یک  قانون، سازمان مالیات آمریکا اقلام و موارد بسیار گران را شامل مالیات نمی‌داند؛ ولی این قانون الزاما در امور خیریه اجرا نمی‌شود. با این‌حال، محدودیت‌هایی بر پرداخت مالیات با توجه به میزان ارزش هدایای دریافتی موسسات خیریه وجود دارد، به طوری که بخشی از مالیات تعلق گرفته می‌تواند به سال آینده منتقل شود. 

در تصمیم‌گیری شرکت ها، امور مالیاتی بسیار اهمیت دارند و این موضوع بر فردی مثل وارن بافت نیز پوشیده نیست. پرداخت مبلغی که شامل مالیات شود نسبت به مبلغی که شامل مالیات نشود، در این مقیاس، بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. موسسه خیریه "گلاید" اعلام کرده است از سال 2000 افزون بر 20 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و مناقصه اخیر که در سال 2012 انجام شد رکوردشکن بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار