اما و اگرهای جهش تحصیلی/ فرزندتان می تواند "جهشی" بخواند؟

میان کسی که نمره های خوب می گیرد و همیشه شاگرد اول است با کسی که استعدادهای ویژه دارد تفاوت بسیار است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاگرد اول ها دانش آموزانی هستند که تلاش و پشتکار را ضمیمه استعدادهایشان کرده و موفق می شوند که اراده نقش به سزایی در این باره دارد. در این بین بسیاری از دانش آموزان ترجیح می دهند که پایه های درسی را یکی در میان طی کرده و به کلاس های بالاتر جهش کنند که اغلب به افت تحصیلی دچار نیستند. به هر حال در مورد این بچه ها نظرات زیاد است؛ دانش آموزانی که عده ای این جهش ها را به نفع آنها و عده ای دیگر، آن را به ضررشان می دانند.

اما و اگرهای جهش تحصیلی/ فرزندتان می تواند

جهش تحصیلی از ابتدا تا به انتها 
برای جهش تحصیلی فقط کارنامه ای پر از نمرات خوب کافی نیست، هر چند آموزش و پرورش نخستین شرط برای جهش کردن را کسب نمرات ممتاز می داند، با این که این شرط لازم است اما کافی نیست چرا که همیشه کسب نمرات ممتاز نشانی از استعداد برتر دانش آموز نیست و نمی توان تنها نمرات را معیار پذیرش حضور دانش آموزان برای حضور در دوره های جهشی تحصیلی بنا کرد.

اداره آموزش و پرورش استثنائی پس از برگزاری آزمون های هوش و استعدادیابی، سطح و وضعیت دانش آموزان را می سنجد که 8 دانش آموز پس از کسب نمره قبولی در آزمون ها می توانند در سه ماه تابستان، درس های یک سال تحصیلی را بخوانند و در امتحانات شهریور شرکت کنند و در صورت قبولی، از ابتدای مهر در کلاس یک پایه بالاتر حاضر شوند.

دوره های جهشی دانش آموزان مستعد را طلب میکند
در جهش تحصیلی استعداد مهم ترین عامل در نظر گرفته می شود اما استعداد لزوما به معنای کسب نمره ممتاز نیست، برخی والدین این دو موضوع را با هم اشتباه می گیرند و در حالی که استعدادهای ویژه فرزند برایشان تایید شده نیست بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف برای جهش تحصیلی او اصرار می کنند. استعداد با اصرار کلاس های پی در پی و اقدامات دیگر به وجود نمی آید بلکه استعداد توانی است که با آدم ها آفریده می شود و فقط تمرین و پشتکار آن را پرورش می دهد.

کودکان تیزهوش بهترین گزینه برای جهش تحصیلی هستند چرا که ویژگی های بارزشان آن ها را برای این گروه انتخاب می کند، آنها نسبت به یادگیری حریصند و مطالب را با سرعت می آموزند، اعتماد به نفس شان بالاست، کتاب خواندن را دوست دارند و همیشه مشغول مطالعه اند، دایره لغات وسیعی دارند و تمرکزشان به اندازه ای است که نه هنگام حرف زدن و نه هنگام یادگرفتن رشته افکارشان پاره نمی شود، آنها روابط میان امور به ظاهر نامربوط را درک می کنند و هر آنچه آموخته اند با یافتن شباهت و تفاوت ها به آموخته های جدید ربط می دهند.

اینها کودکانی کنجکاو و جستجوگرند و پرسش های کاوشگرانه دارند. این افراد می توانند با سرعت و بدون تمرین زیاد مسائل را به حافظه بسپارند، در حالی که علایق و سرگرمی های آنها همیشه این حس را به اطرافیان می دهد که آنها فراتر از سن شان رفتار می کنند.

بی شک کودکی با توان ذهنی عادی اشتباه ترین گزینه برای جهش تحصیلی به شمار می آید ؛ اگر این چنین شود هم تلاش های والدین به هدر می رود و هم تحمیل فشارهای خارج از  آستانه تحمل دانش آموز، او را از درس زده می کند.

مخالفت با جهشی خوان ها گاهی منطقی است
معصومه عبدی روانشناس در خصوص پیامد های جهش تحصیلی بیان کرد: جهشی درس خواندن برای بیش از یک پایه تحصیلی توصیه نمی شود چرا که دانش‌آموزی که عادت کرده در پایه‌ تحصیلی خود سرآمد و نسبت به همکلاسان دیگرش از نظر هوش بالاتر باشد، وقتی که با جهش در کنار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر قرار می‌گیرد در سطح پایین‌تر یا حداقل هم سطح آنها قرار خواهد گرفت و با مشکلات روحی فراوان و سرخوردگی مواجه می‌شود که کاهش اعتماد به نفس، اضطراب و بی میلی به تحصیل از جمله آن ها است.

وی در ادامه بیان کرد:لازم است که والدین هیچ وقت فرزندشان را با سایرین مقایسه نکنند چرا که هر فردی استعداد و توانایی های خاص خود را دارد، پس بهتر است والدین همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

عبدی عنوان کرد:کودکانی که با دو پایه جهشی درس خواندن در کنار افرادی که از نظر سنی و جثه‌ای از آنها بزرگتر هستند قرار می‌گیرند، سازگاری و هم‌خوانی کافی با آنها ندارند که این ناسازگاری گودال های عمیق را در روان آن ها ایجاد می کند.

فردین منصوری روانشناس تربیتی اظهار داشت:دانش آموزانی که تجربه تحصیلات جهشی را داشته اند معمولا روحیات متفاوتی دارند و اغلب خود را برتر از سایر هم پایه های خود می دانند و خود را در کانون توجه قرار می دهند همچنین در خصوص نگرش و رفتار هایشان نسبت به دیگران احساس تکبر و ممتاز بودن می کنند.

مخالفان جهش تحصیلی نیز درست همین موضوع را محور مخالفت خود قرار می دهند، چون باور دارند توان این دانش آموزان در یادگیری سریع مفاهیم از آنها موجودی می سازد که بیشتر مواقع در نگرش های خود نسبت به دیگران احساس تکبر و ممتاز بودن می کنند.

برخی دیگر نیز نظرات مخالف نظرات فوق را دارند و بر این باورند که دوره های جهشی می تواند به پرورش استعداد و توانایی های دانش آموزان بیافزاید و تلاش و پشتکارشان را دوچندان کند که همه این موضوعات قابل بحث است و در شرایط متفاوت نتایج مختلف را به دنبال دارد.

توانایی فرزندتان را شناسایی کنید
نحوه درس خواندن هر دانش آموز با دیگری متفاوت است که این تغییرات دنباله رو استعداد و توانایی های فردی آن هاست و به همین منظور نمی توان حضور دانش آموزان در دوره های تحصیلی جهشی را درست یا نادرست دانست ولی به هر حال که شرکت در این دوره تنها برای بیش از یک پایه تحصیلی توصیه نمی شود و بهتر است خانواده ها توانایی های فرزندشان را در نظر بگیرند و آن ها را به همان سمت و سو هدایت کنند. والدین می توانند با استفاده از مشاوران و مسئولان با تجربه نسبت به نوع تحصیل فرزندشان اقدام کنند.

والدین باید واقع بینانه نسبت به توانایی های فرزندانشان راهنمایی های لازم را به آن ها ارائه دهند تا مسیر زندگی و آینده شان دچار بی برنامگی و خیالات واهی برای رسیدن به دستاوردهایی بسیار بزرگتر از توانمندی های دانش آموزان نباشد.

گزارش از صهبا دقیانوس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی عابدی
۱۵:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
من کلاس چهارم هستم می خواهم برم ششم
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۳:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام من هفتمم معدل نوبت اول ۱۹٫۸۶شدم تیزهوشانم ایا میتونم هشتم رو جهش بزنم؟؟الان بهمنه برای جهشی خوندن کجا اقدام کنم چیکار کنم؟وتست هوش هم میگیرن؟وتو تست هوش چه نوع هوشی میگیرن هوش ریاضی هوش تصویری یا و...
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۲۲:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام من کلاس نهمی هستم،وتابه الان معدلام بالای ۱۹هست و می تونم نهم به ۱۱رو جهشی بخونم؟واینکه سوالای آزمون به چه شکلی میاد ؟
و چه کتابهایی برای آزمون موثر هست؟واگر سریع تر جواب بدید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۲۲:۲۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام من کلاس نهم هستم ،و معدلام هم تا به الان بالای نوزده هست من می تونم ازنهم به یازدهم جهشی بخونم و اینکه چه کتاب های رو باید بخونم و سوالای آزمون به چه صورتی میاد ؟ اگر سریع تر جواب بدید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۱۷:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام.من کلاس سومم. من میخوام سه سال دوره دوم ابتدایی رو جهشی بخونم.یعنی میخوام این سه پایه رو همزمان بخونم. آیا میشه؟ الان من استعدادهای فوق العاده ای که دارم رو ذکر میکنم. من برادری دارم که پایه یازدهم دبیرستان هستش. منو و برادرم وقتی فارغ التحصیل یه پایه میشیم برادرم درسای پایه ای که فارغ التحصیل شده رو بهم آموزش میده. من پایه های هفتم دبیرستان، هشتم دبیرستان، نهم دبیرستان و دهم دبیرستان رو فول فول هستم. حالا چه برسه به پایه های چهارم دبستان و پنجم دبستان و ششم دبستان؟ دوره دوم دبستان رو که خیییییییلی خوب بلدم. من پایه اول و دوم دبستان رو خیلی خوب کسب کردم. مطمئنم میتونم که امسال هم نمره خیلی خوب کسب کنم. اگه من برم به مدرسه ام درخواست بدم و حتی استعدادی که دارم رو بگم بنظرتون موافقت میشه با درخواستم؟ میدونم که چهارم رو میشه. اما من میخوام علاوه بر چهارم پنجم و ششم هم جهشی بخونم و سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴٠۲ در مقطع دبیرستان در حال تحصیل باشم. دوست ندارم فقط چهارم رو جهش بخونم. میخوام سال بعد اول دبیرستان( هفتم) باشم. هوشم هم خیلی بالاس. مطمئنم هم که میتونم در تست هوش و امتحاناتی که شهریور برگزار میشه پاس کنم.بعد یه سوال دیگه.ثبت نام جهش تحصیلی کی شروع میشه؟تازه من متولد نیمه دوم۹۰ هستم اما دلیل اینکه کلاس سومم اینکه دیرتر مدرسه رفتم.بعد من سال بعد که ۱۱ سالمه خوبه کلاس هفتم باشم.اصلا الان سنم به چهارم و پنجم میخوره.الان میخوام جبران کنم.منظور جبران کنم چون یکم دیر کلاس اول دبستان رفتم. لطفا لطفا لطفا یه هموطن عزیز زود به دانش آموزی که داره از هموطنانش کمک میگیره جواب بدید. خواهشاااااا. زووووود. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی قاسمی
۱۲:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام من می تونم هشتم رو جهشی بزنم
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله
۲۳:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سلام
من الان کلاس ششم هستم آیا میشه کلاس هفتم را جهشی کنم و کلاس هشتم را بخونم؟؟؟
France
سوزان عثمان زاده
۱۶:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام من پایه نهم هستم می تونم در تابستان پایه دهم و یازدهم را بخونم و سال بعد به پایه دوازدهم بروم معدلم بالای ۱۹ است لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۲۰:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید میخواستم بپرسم امال با شرایط کرونا میشه سال نهم رو به دهم جهشی خوند آخه من بعضی جاها دیدم میگن اگه شرایط خاص باشه با امضای مدیر و شورا میشه ولی تابستون که به از آموزش و پرورش پرسیدم گفتن نمیشه میخواستم بپرسم الان که مدارس تازه شروع شده میتونم نهم رو جهشی بخونم اگه درسم خیلی خوب باشه؟ ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۲:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام
میشه دو پایه رو تو یه سال تحصیلی جهشی زد
یعنی مثلا پسر من الان چهارمه
میشه دی امتحان پایه چهارم بده و خرداد امتحان پایه پنجم بده
چون امسال مدارس غیرحضوریه خودم میتونم تو خونه دو پایه رو باهاش حسابی کار کنم و پیش بره
Iran (Islamic Republic of)
بها
۰۳:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
من مطمئنم دخترم آزمون رو قبول میشه
ولی جواب تست جهش رو منفی اعلام کردن میتونم اعتراض کنم و کجا ؟
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اولا که مطمین باشین برای رد کردن در تست هوش و جلوگیری از جهش اراده و توصیه از بالا شده
دوم اینکه با وجود افرادی مثل عکافی بروجنی توی سازمان به اعتراض امید نداشته باشین
سوم اینکه اگه از نتیجه ناراضی هستین و خودتون رو محق میدونین و فکر میکنین که ظلم شده حتما هم در دیوان عدالت اداری شکایت کنین و هم با نمایندگان مجلس در میون بزارین
خود من هم همین مسیر رو پیش گرفتم چون وقتی حرف حساب و منطق رو نشه به کسی حالی کرد بهترین کار ورود به مسیر قانونی و احقاق حق و اثبات نداشتن لیاقت یه سری هست که ازشون فقط حاشا و عدم شفافیت دیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
نونا
۱۵:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام الان میشه برای جهشی خوندن ثبت نام کرد؟؟؟؟؟؟؟
جواب لطفا
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۱۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
با توجه به سیستم سناد و اتلاف وقت سیستمیک آموزش و پرورش باید با جدیت و اصرار و چندین بار رفت و آامد آ جر و بحث از اول تیر ماه تا وسط مرداد مراجعه کرد البته تا شهریور هم میشه اقدام کرد ولی تسلیم آدمای رقت انگیز و بی لیاقت و چاپلوس نشین و همیشه راه رو برای بهانه ببندبن
Iran (Islamic Republic of)
بچه درسخون
۱۵:۲۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
میشه یه کتاب یا گاج برای جهشی هفتم به نهم معرفی کنید یعنی نمونه سوال داشته باشه من میخوام جهشی بخونم نمرات ابتدایی اول تا ششم همه خیلی خوب و امسال هفتم نوبت اول نوزدهوچهلو سه و نوبت دوم نوزدهو بیستو نه میشه با این شرایط لطفا کمک کنید
و یه ساینی که به من مشاوره بده رایگان
Iran (Islamic Republic of)
ثنا
۱۹:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ششم و میخواهم به هشتم بروم و از اول ابتدایی تا الان همه نمره هایم خیلی خوب بود و یک دونه خوب هم نداشتم به نظرتان میتوانم جهشی بزنم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۱۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
باید پایه ورودی هر دوره یعنی اول ابتدایی، هفتم و دهم رو عادی طی کنی و جهشی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
Kasra
۱۸:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
میشه ششم به هفتم را جهشی خواند
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خیر ولی هفتم به نهم رو میشه
France
محمدی
۲۳:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
فرزندم کلاس سوم است. شاگرد اول هستش.آیا می تواند تابستان کلاس چهارم را بگذراند؟
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۱۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اگه بهره هوشی بالای ۱۲۰ داره و بتونه دو ماهه تو تابستون تا حد خیلی خوب بخونه جواب بله هست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
میگم اگر توی ابتدایی خوب زیاد چهار داشته باشی و تو هم هفتم نمره خوبی داشته باشی با این شرایط میشه جهشی بزنی بری نهم
Iran (Islamic Republic of)
Helen
۰۶:۱۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام من پایه دهم هستم و به دلایلی نشد ترم یک درس بخونم و نمرات خوبی کسب نکردم حدودای ۱۲یا۱۳بوده ایا میتونم ترم ۲ جبران کنم و توی ازمون جهشی شرکت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
Roxana
۱۸:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام آیا کسانیکه در مدارس خاص درس میخوانند می‌توانند از سال دهم جهشی به دوازدهم بروند؟
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۱۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
شرط معدل و نمره داره و میشه
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۲:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام. من دارم هفتم رو میخونم و میخوام به نهم جهش بزنم. میشه با معدل 18 وارد نهم شد؟
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا یادم نیست ولی معدل باید بالای ۱۸ و کمترین نمره هم حدود ۱۷ باشه و امتحان شهریور هم معدل ۱۷ و حداقل نمره ۱۶ البته این نمرات با اختلاف حدود نیم نمره درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من الان دارم هشتم می خونم می خوام نهم را جهشی بخون تاسال دیگه انتخاب رشته کنم وبه دهم بروم آیا این امکان رادارد؟
Iran (Islamic Republic of)
Shaparak
۰۴:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
بنظرم این امکان وجود نداره، و تا جاییکه من اطلاع دارم آخرین پایه ای که میشه جهشی گذروند، هفتم به مهمه.

بازم بیشتر تحقیق کنید، موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
هشتم رو میشه ولی نهم نه اما در شرایط خاص و هوش بالا با نظ کمیسیون خاص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام من کلاس هفتم هستم می خواستم درتابستان پایه ی هشتم را جهش بدم میشه بگید کدام کتاب هارا باید بخوانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
همه کتابا هست و فقط تربیت بدنی برای جهش ملاک نیست
Iran (Islamic Republic of)
Ha..
۱۷:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من نهم هستم میشه دهم و جهشی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
نه، هشتم و یازدهم
Turkmenistan
لیلا
۲۱:۵۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
من مخام هشتم جهشی بخوڽم اما نمڋونم چجوری ، خواهش مکنم کمکم کنید بگید چند تا یا کدوم کتابارو امتحان میگیره و چجوری ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۴:۴۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
من می خوام که کلاس هشتم را جهشی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
امیر اسفندیاری
۱۴:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
با سلام دخترم امسال ششم رو میخونه میخواستم بدونم میتونه پایه هفتم رو جهشی بخونه بره هشتم و اینکه شرایطش چیه و چه کار باید کرد در ضمن تمام نمرات کل پایه ابتدایی خیلی خوب بوده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام. لطفا سوالتان را اینجا https://www.yjc.ir/00TZdS مطرح کنید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام میخواستم بدونم میتونم کلاس نهم و دهم رو جهشی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خیر
Iran (Islamic Republic of)
Dokht bandar
۲۰:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من کلاس هفتمم و می خوام برم هشتم میشه هشتم و نهم را جهشی بخونم؟ معدل هفتمم شدم۱۹/۱۲ صدم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
آره البته توی امتحانات شهریور هم باید بالای ۱۸ و در هیچ درسی کمتر از حدود ۱۷ نشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام
اسم من زینب هستم
من میخوام کلاس سوم برم چه جوری باید ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
شروع با تصمیم اولیا و مراجعه به مدیر با داشتن همه نمرات خیلی خوب در همه سالها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام میشه پایه ی یازدهمِ انسانی رو جهشی خوند؟
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
میشه
Iran (Islamic Republic of)
Roza
۱۵:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام من هفتمم و معدل نوبت اولم 20 و نوبت دومم هنوز معلوم نیست می خواستم بدونم میتونم جهشی بخونم یا نه؟ اگه میشه لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
میشه و تلاش کن و مرتجعه به مدیر
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۲۲:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
سلام من دخترم امسال کلاس اول هست می خواستم بدونم می توانددوم جهش بخوان آیا در درس افت نمی کندویک سال استراحت کند چون می خواستم کلاس حفظ قران ثبت نام کنم ایا می توان اون یک سال را مدرسه نرود و سال سوم دوباره مدرسه برود
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۶:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
نه نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
جواب کامل دارم ولی روش و چیزی که می خوای نم ذاره تا کمکت کنم
برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
میشه پایه هشتمو جهشی خوند
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام من کلاس هشتم هستم من معدلم 19/64شده می توانم جهشی بزنم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اگه کلاس نهم رو میگی نه، همون هشتم رو میشد ، یعنی از هفتم به نهم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من کلاس هشتم هستم میشه نهم رو جهشی بخونم ؟یا چون سالیه که انتخاب رشته میکنن نمیشه ؟؟؟؟
جواب بدید لطفا ✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من کلاس هشتم هستم میشه نهم رو جهشی بخونم ؟یا چون سالیه که انتخاب رشته میکنن نمیشه ؟؟؟؟
جواب بدید لطفا ✌
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۱:۲۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
سلام من ۱۱سالمه و کلاس ششم هستم دوست دارم جهشی از ششم به هفتم بخونم میشه
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
یعنی می خوای از ششم که هستی بری هفتم؟ این اسمش جهشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
سلام من پنجمم میشه ششم رو جهشی بخونم برم هفتم اگر میشه بگید کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
نه مگر با شرایط هوشی خاص که خارج از آیین نامه هست و نیاز به کمیسیون خاص کشوری داره
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۷:۰۴ ۱۲ تير ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من هشتن هستم ومی خوام به کلاس نهم برم
بایدچه جورکلاس نهم روجهشی بخونم ازکسانب که جواب میدن ممنون می شم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۴:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
من میخوام از هشتم به دهم برم یعنی میخوام نهم رو جهشی یخونم میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
هشتم رو میشه ولی نهم نه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی امیدی
۱۴:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
ایا میشه بدون دادن تست هوش جهش کرد؟
لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
در ابتدایی نه چون اراده کردن که همه سرخورده بشن ولی در دوره اول و دوم دبیرستان بدون تست هوشه
کاش یه تست هوش از خود اون کارمندای استثنایی میگرفتن و نتایج رو عمومی اعلام میکردن
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
شما نمیتونید راهنمایی رو جهشی بخونید چون خیلی سخته و حجمش زیاد.بهترین وقت برای جهشی خوندن سوم و چهارم دبستانه اون هم وقتی یه فردی در خانواده باشه که مثل معلم همه چیز رو به شما اموزش بده. در غیر این صورت نمیشه
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
۱۰۰٪ در اشتباهی
برای پسر من که نیلز به معلم نبود و در یک ماه خودش خوند و تفریح و بازی و مسافرت هم برقرار بود
فقط اراده و برنامه ریزی بدون فشار و همراه با تعادل و تفریح لازمه
ضمنا هم هشتم و هم یازدهم رو میشه جهش زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
من ششم هستم آیا می شود هفتم را جهشی بخوانم
Iran (Islamic Republic of)
یه پدر
۰۴:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خیر مگر در شرایط هوشی خاص و با تایید کمیسیون خاص کشوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام من کلاس هشتم هستم میخواهم امسالو جهشی بخونم نظرتون چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
من كلاس پنجم هستم و شاگرد اول كلاسم ميخوام بدونم كلاس ششم رو ميتونم جهشي بخونم و برم هفتم
Iran (Islamic Republic of)
یه دختر
۱۸:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
التماس دعای خیر. دعا کنید معدل کتی و مستمر نوبت دوم نهمم۲۰بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
ببخشید من کلاس پنجم دبستان هستم ایامی تاونم ششم رو جهشی
بخونم وبرم هفتم خواهش میکنم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
8خیر پایه های پایانی که نهایی است امکان ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۱۰:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام میتونم پایه هشتم جهشی بخونم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بله می تونید اما الان دیره ..ثبت نام اینترنتی خرداد است
Iran (Islamic Republic of)
یوسف صداقتی
۱۵:۴۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام.من الان کلاس ششمم.نمرهام همیشه 20.تو یکی از آزمونای پیشرفت تحصیلی نفر 12در استان شدم.به نظرتون استعداد جهش به هفتم رو دارمّ؟
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۳:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام عزیز ..خیر پایه ورودی امکان جهشی نداره .
هشتم رو میتوانید جهشی بخونید .از مدرسه کسب تکلیف کنید البته تو اردیبهشت ماه ثبت نام و خرداد برید برای تست هوش
Iran (Islamic Republic of)
یه دختر
۰۲:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
میتونم با معدل کل کلاس نهمم اگه بالای ۱۹و نیم بشه دهم تجربی رو جهشی بخونم؟
نظرات رو که خوندم کسی جواب سؤالات رو نداده بود خواهشا به نظرات توجه کنید و اگه میشه جواب بدید.
ممنون دوستــــــــان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
میشه با معدل سال نهم ۱۹/۶۷ دهم را جهشی خواند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستای گلم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۰:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام من 9 سالمه درسام خیلی خوبه دوست دارم جهشی بخوانم به کجامراجعه کنم لطفا راهنمایی کنید متشکر..
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۱۴:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام من دهم تربیت کودک یا همان کودکیاری هستم می تونم پایه یازدهم رو تو تابستون جهشی بخونم معدلم ۱۸/۸۷هستش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من پنجم ابتدایی هستم معدلم 18 هستش وشاگرد سوم هستم میشه جهشی بزنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من دهم هستم رشته انسانی و قصد دارم یازدهم رو تو تابستون جهشی بخونم خیلی دوس دارم
Iran (Islamic Republic of)
بابک عبداللهی
۱۳:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
پسر من کودکستان میره ولی عددها خوندنو نوشتن بلده ولی چون نیمه دوم سال بعد میره امادگی میشه جهش بده سال بعد بره اول
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۲:۴۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
ببخشید من پایه ششمم را با نمره ی 20 قبول شدم چه طور میتونم هفتمم را جهشی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام من کلاس هفتمم نمیشه هفتم رو جهشی رفت چون توی هفتم خیلی نکات هست که کاربرد داره و اگر می خوای به رشته خوبی بری باید هفتم رو بخوانی و بعد هشتم رو جهشی بری
Iran (Islamic Republic of)
Klara
۲۱:۱۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
سلام من هشتمم رو جهشي خوندم ولي فقط بخاطر يك نمره قبول نشدم نميشه يجوري بشه كه بزارن برم پايه بالا تر
Iran (Islamic Republic of)
خانم دیبا
۰۷:۴۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
سلام دخترم از 4سالگی خواندنو شروع کرد .از خوندن سیر نمیشه مربی های کانون پرورش فکری میگن بی نظیره شعر هم میگه نثر کتابهای طلایی کودکان قدیمی رو میفهمه.شطرنج هم دوس داره.تست هوش هم 143اورددرابتدای 7سالگی .هوش سیالش بالا بود.الان دوم میخونه .جهشی بزنه؟مرتب میگه معلم همه کتابارو زود درس بده ممنون لطفا جواب بدین .متشکر
Iran (Islamic Republic of)
خانم دیبا
۰۷:۴۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
سلام دخترم از 4سالگی خواندنو شروع کرد .از خوندن سیر نمیشه مربی های کانون پرورش فکری میگن بی نظیره شعر هم میگه نثر کتابهای طلایی کودکان قدیمی رو میفهمه.شطرنج هم دوس داره.تست هوش هم 143اورددرابتدای 7سالگی .هوش سیالش بالا بود.الان دوم میخونه .جهشی بزنه؟مرتب میگه معلم همه کتابارو زود درس بده ممنون لطفا جواب بدین .متشکر
Iran (Islamic Republic of)
زهراخسروزادگان
۱۴:۵۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
من ششم هستم آیا می شود هفتم را جهشی بخوانم
Iran (Islamic Republic of)
ارشک کاوسی
۲۳:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من پایه هشتم هستم تو علامه حلی درس میخونم رتبه ی خوبی هم دارم ولی میخواستم بدانم
خواندن نهم جهشی تو تیز هوشان ممکنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
من پایه هفتم را بامعدل 19:24 قبول شدم ومی خواهم هشتم راجهشی بخوانم ولی بعضی از ویژگی های بالا رو ندارم.مثل علاقه به کتاب و... آیا باید بیخیال نکات بالا بشم یا بیخیال جهشی خواندن. جواب لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
من کلاس هفتمم ومی خواهم هشتم بروم من معدل پایه هفتم را 19:24 صدم شده ام ومی خواهم هشتم را جهشب بخوانم ولی بعضی از ویژگی های بالا راندارم مثلا علاقه زیاد به کتاب.آیا باید بی خیال نکات بالا بشم یا بیخیال جهشی خواندن.( لطفا جواب بدید)
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من تنبیه شدم، مجبور شدم تو تابستون درس بخونم ،،، هر روز هم انتحان داشتم د مشقای زیاد مامان بابام ازمون امتحان میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
اقا مهدیار
۲۰:۲۰ ۱۰ تير ۱۳۹۶
من ده سالمه و میخوام کلاس پنجم را جهشی بخونم ‍بکجا باید مراجعه کنم!
Iran (Islamic Republic of)
ی شخص
۰۴:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
چطوری پایه دهمو جهشی بخونیم؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۰۰:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
ببخشید من میتونم سال نهم رو از راه قانونی جهشی بخونم چطوری
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۰۰:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
ببخشید من میتونم سال نهم رو از راه قانونی جهشی بخونم چطوری
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۴:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
ایامیشود پایه هفتم را جهشی خواند
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۴:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
ایامیشود پایه هفتم را جهشی خواند
Iran (Islamic Republic of)
asma
۱۱:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
چجوری میتونم پایه پنجم رو جهشی بخونم ؟ شرایط قانونیش چجوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
mahshid
۲۱:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
آیا میتوان پایه دهم را طبق نظام جدید اموزشی جهشی خواند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ghzle
۲۲:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
tarikh brgozrie azmon key hst?
Iran (Islamic Republic of)
ghzle
۲۲:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
tarikh brgozrie azmon key hst?
Iran (Islamic Republic of)
رها اسودی
۱۹:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
من نمراتم در مدرسه عالی است و به عنوان نفر اول مدرسه ممتاز معرفی شدم میتونم از پنجم به ششم راه پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۹:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
نه باید مقطع اولشو عادی طی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سلام
میشه با شرایط جدید نظام آموزشی پایه یازدهم رو تابستون جهشی خوند؟؟
آخرین اخبار