ساری،

برگزاری جشنواره ليلم در نخستین ماه تابستان

جشنواره موسیقی بومی مازندران با عنوان لیلم 28 تا31 تیر در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:جشنواره موسیقی بومی مازندران با عنوان «لیلم» فرصت مناسبی در معرفی هویت، فرهنگ و هنر مازندران به دیگر اقوام کشور است.

احد جاودانی افزود: این جشنواره شامل بخش‌های گروه‌نوازی، تک‌نوازی سازهای محلی در سازهای دوتار، دسرکوتن، للـه‌وا، قرنه، کمانچه‌ محلی، سرنا و لگن و آواز محلی مازندرانی است و هنرمندان عرصه موسیقی می‌توانند آثار خود را تا 31 خردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به زمان برگزاری جشنواره که مقارن با تابستان و سفرهای تابستانه است، گفت: این جشنواره فضای موسیقایی بسیار پرباری در استان ایجاد می‌کند و فرهنگ و آداب و رسومِ بومی و اصیل اقوام مختلف را به نمایش می‌گذارند، می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

وی افزود: : برای همکاری گسترده هنرمندان استان، برگزاری این جشنواره به بخش خصوصی، شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا سپرده شد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: دبیرخانه جشنواره لیلم با شماره تلفن‌هاي 01133350703 و رایانامه‌ info@lilemfest.com آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است.

احد جاودانی افزود: گروه هــای موسیــقی ، تک خوان ها و نوازندگان سـازهای دوتار، دسرکوتن، للـه وا،سرنا، قرنه، کمانچه ی محلی و لگن یا حضور استادان برجسته استان و کشـور به مدت چهار روز، 28، 29، 30، 31 تیر امسال در شهرستان ساری به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار