افزایش برنامه‌های تابستانی حوزه تربیت بدنی برای دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری برنامه‌های متنوع تربیت بدنی و افزایش توجه به کیفیت اجرای آن خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های حوزه تربیت بدنی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان گفت: با توجه به اینکه 13 میلیون دانش آموز در آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند و قریب به سه ماه و نیم تعطیلی در انتظار آنها است در نتیجه غنی سازی اوقات فراغت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا آموزش و پرورش در همه ابعاد و معاونت ها برنامه های ویژه‌ای برای ایام تابستان دانش آموزان پیش بینی کرده است.

حمیدی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت پرورشی، کانون‌های پرورشی و فکری سراسر استان‌ها تابستانی پربار برای دانش آموزان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: حوزه تربیت و سلامت نیز امسال نگاه ویژه‌ای به فعالیت های تربیت بدنی برای دانش آموزان دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  عنوان کرد: در اردوهای تابستانه‌ای که سایر معاونت‌های آموزش و پرورش تدارک دیده‌اند، حوزه تربیت بدنی برای ایجاد تنوع در روند فعالیتهای اردوها، برنامه ویژه ای دارد.

حمیدی با بیان اینکه حوزه تربیت بدنی علاوه بر همکاری با سایر بخش ها، به تنهایی نیز در غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌هایی در دست اجرا دارد، گفت: کانون‌های درون مدرسه ای از جمله برنامه های تابستانه برای دانش آموزان است.

وی ادامه داد: این کانون‌ها از سال پیش کار خود را شروع کرده‌اند اما امسال با کیفیت و گستردگی بالاتری فعالیت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در استان‌های مختلف هفت هزار سهمیه به این کانون‌ها اختصاص یافته ، گفت: استان های برگزار کننده طرح کانون‌های درون مدرسه ای باید از نظر تجهیزات، شرایط آب و هوایی، نیروی متخصص و سایر امکانات  آماده باشند.

حمیدی بیان کرد: علاوه بر کانون‌های درون مدرسه‌ای کانون های برون مدرسه‌ای نیز برای دانش آموزان پیش بینی شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار