کارگردان فیلم «دختر» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعاریف ما نسبت به سیاه نمایی مختص به خودمان است

کسانی که قصد پرداختن به مقوله سیاه نمایی را دارند، باید با یک آنالیز دقیق سراغ این موضوع بیایند تا سخت گیری‌هایشان به سینمای ایران ضربه نزند.

سید رضا میرکریمی کارگردان و مدیرعامل خانه سینما در خصوص تمایلش نسبت به ساخت فیلم‌های کمدی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رفتن سراغ ساخت آثار کمدی بسیار سخت است و اصلا اینطور نیست که برخی ها فکر می‌کنند، هر وقت دلشان خواست می‌توانند به راحتی سمت ساخت این نمونه فیلم ها بروند و موفق شوند. اتفاقا اگر مهارت های لازم را نداشته باشند با سر به زمین خواهند خورد.

وی افزود: اصولا ما مردمانی هستیم که خنداندنمان بسیار دشوار است و به سختی می توان این کار را کرد؛ اما جدای از هر چیز جزو آرزوهای من است که یک کار طنز جذاب و مفرح که به روز باشد و نقدهای اجتماعی را نشان دهد و برای مخاطب انبساط خاطر به همراه بیاورد را بسازم. البته هنوز نه به این جرات رسیدم و نه اینکه فیلمنامه خوبی به دستم رسیده است.

کارگردان «یه حبه قند» در پاسخ به این سوال که این روزها چه موضوعی او را برای ساخت فیلمی تاثیرگذار قلقلک می‌دهد بیان کرد: شاید به شخصه شهامتش را نداشته باشم اما به نظرم سینمای ما در قالب و فرم از یکدستی رنج می‌برد که این باید شکسته شود و تا حدی فضای فانتزی و غیر رئال وارد شود. البته در سال‌های اخیر تلاش‌هایی صورت گرفته و نمونه های اندکی ساخته شده است اما چشمگیر و در حد گسترده نیست، در کل خیال پردازی در سینمای ما به حداقل رسیده و اتفاق خوبی نیست.

کارگردان «دختر» در مورد سمیناری که قرار بود در خانه سینما راجع به بحث سیاه نمایی برگزار شود عنوان کرد: هیات مدیره چنین موضوعاتی را پیگیری می کند. الان اطلاعات دقیقی ندارم اما می دانم که در حال برنامه ریزی هستند. در کل این موضوع مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. از طرفی چون تعاریف ما نسبت به سیاه نمایی منطقه ای و مختص خودمان است پس کسانی که قصد پرداختن به این موضوع را دارند باید سینمای جهان را رصد کنند. وضعیت انتشار فیلم ها را در جاهای مختلف دنیا را ببینند و با یک آنالیز دقیق سراغ این موضوع بیایند تا سخت گیری‌هایشان به سینمای ایران ضربه نزند.

میرکریمی در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص بازی ماهور الوند در فیلم «دختر» خاطرنشان کرد: الوند دختری فوق العاده باهوش و با انگیزه بالایی است که در ابتدای کار شما را نگران می کند؛ چون کمترین تمرین را دارد و کمترین اشتیاق را در ظاهرش می‌بینید اما زمانی که کار را آغاز می کند، اتفاقی که می افتد شما را شگفت زده می کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار