بازیگر فیلم «فروشنده»:

فیلم‌های فرهادی را در یک جمله نمی‌توان خلاصه کرد

من قصد کوچک کردن این فیلم را با یک جمله ندارم؛ چون آثار فرهادی مکانیزم پیچیده و لایه های مختلفی دارد.

بابک کریمی بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت همکاری با اصغر فرهادی در فیلم «فروشنده» گفت: کیفیت بالای فیلمنامه و سوابق خوب فرهادی با هم، علت همکاری من با این اثر شد. از طرفی لذت کار با او، قبل از فیلمبرداری و دوران تمرین و گفتگوها در مورد فیلم و کاراکتر است و در ادامه هرکسی به انجام وظیفه خود در حد توان و آن چیزی که می خواهند می‌پردازد.

وی در پاسخ به این سوال که حرف اصلی «فروشنده» چیست، بیان کرد: فیلم‌های فرهادی را نمی توان در یک جمله خلاصه کرد و من قصد کوچک کردن این فیلم را با یک جمله ندارم؛ چون آثار فرهادی مکانیزم پیچیده و لایه های مختلفی دارد.

بازیگر «ماهی و گربه» استقبال مخاطبان از «فروشنده» را این طور پیش بینی کرد: پیش بینی کار دشواری است اما به نظرم چون مردم فرهادی و آثارش را دوست دارند و در انتظار دیدن فیلم هایش هستندف با فروش و استقبال خوبی مواجه شود.

کریمی در بخش پایانی صحبت های خود در مورد نگاه فرهادی نسبت به ساخت فیلم‌هایی که برای هر دو مخاطب ایرانی و خارجی ساخته می شود خاطر نشان کرد: جمله معروفی هست که می‌گوید،‌ یک فیلم هرچه ملی‌تر باشد، بین المللی تر است. این موضوع در تاریخ سینمای ایران ثابت کرده فیلم هایی که آن طرف مرزها موفق شدند، کاملا ایرانی بودند. در نتیجه فرق نمی کند فیلم مربوط به کدام کشور باشد؛ مهم ملی بودن آن است. فیلمساز باید با زبان، قیافه و اثر انگشت خودش فیلم بسازد و حرف بزند. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار