ماجرای شرط عجیب برداشتن چادر برای راهیابی به المپیاد شیمی+ پاسخ آموزش و پرورش

خبری در فضای مجازی منتشر شده که شرط پذیرش نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران در مرحله کشوری را برداشتن چادر می داند، موضوعی که مسئولان آموزش و پرورش نسبت به آن واکنش نشان دادند.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در این خبر اعلام شده است که فاطمه، ماجرای شرط عجیب برداشتن چادر برای راهیابی به المپیاد شیمی+ پاسخ آموزش و پرورش
نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران برای معرفی به مرحله کشوری باید چادرش را بردارد و این شرط حضور اوست و اگر چادرش را برندارد، حذف می شود.
 
برای پیگیری ابعاد بیشتر این خبر با حسن ساعی دهقان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان تماس گرفتیم، وی به تسنیم گفت: برای اعزام دانش آموزان به المپیادهای جهانی به هیچ عنوان شرط عجیبی مبنی بر برداشتن چادر نداریم.
 
وی افزود: لیست دانش آموزان حاضر در المپیادها را که بررسی کردم، دانش آموز دختری به نام فاطمه در دروس شیمی، زیست شناسی و نجوم نداریم.
 
معاون باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به کذب بودن این موضوع احتمال می دهد که این مسئله مربوط به برگزاری مسابقه ای توسط بخش خصوصی در شهر تهران باشد.
 
ساعی دهقان یادآور شد: در المپیاد نجوم سال های گذشته زهرا زرگرباشی صاحب مدال طلای جهانی با چادر در المپیاد جهانی حاضر شد و با چادر نیز در به ایران بازگشت.
 
منبع:تسنیم/
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
من از نزدیک شاهد این قضیه بوده ام و برای مسابقات آزمایشگاهی شیمی بوده.
کل این خبر کذب است و کسی به این خانم نگفته که باید چادرش را بردارد. فقط برای راهنمایی و از سر خیر خواهی به ایشان گفتند در مرحله کشوری پوشیدن روپوش آزمایشگاه برای ایمنی الزامی است لطفا روی چادر خود روپوش بپوشید یا زیر چادر طوری بپوشید که دیده شود و تا از شما امتیاز کسر نشود. مثل اینکه این راهنمایی به ایشان و خانواده شان برخورده!
و بلافاصله این قضیه ی ساده را به صورت کذب رسانه ای کردند. تا ب قول خودشان با دولت مبارزه کنند و قانون را عوض کنند. متاسفانه خانواده ی... روش بسیار بدی را برای ب قول خودشان مبارزه و معروفیت انتخاب کردند. با آبروی دیگران نباید بازی کرد! دین فقط چادر نیست در دین ما دروغ گویی و بردن آبروی دیگران گناه کبیره است و از خانواده ایشان خواهش میکنم علاوه بر چادر به بقیه دستورات دین نیز عمل کنند!
و همچنیین این خانم به کذب خود را در برخی سایت های خبری خود را نخبه شیمی معرفی کردند! در صورتی که این فقط یک مسابقه آزمایشگاهی بوده و حتی به شیمی هم ربطی نداشته!