در نشست خبری مشترک؛

لاوروف: کند شدن روند مذاکرات سوریه نگران کننده است/ جوده: روسیه یکی از کلیدهای حل سیاسی بحران سوریه است

وزیر خارجه روسیه از کند شدن روند تلاش ها برای پیشبرد مذاکرات سوریه، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرگئی لاورروف، وزیر امور خارجه روسیه، خواستار بررسی طرح های بیشتری برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت درباره سوریه شده است.

سرگئی لاوروف در نشست مشترک خبری با ناصر جوده، همتای اردنی خود، در مسکو گفت: با اردن درباره همکاری در مسئله سوریه توافق کردیم. ما بر لزوم احترام به توافق توقف عملیات جنگی در سوریه تاکید داریم. 

لاوروف افزود: تفاهم مشترک درباره لزوم مستثنی شدن گروه هایی که با داعش و جبهه النصره همکاری می کنند از آتش بس در سوریه وجود دارد. ما بر اجرای قطعنامه های بین المللی درباره سوریه تاکید داریم. شاهد پیشرفت چشمگیری در مسئله کمک رسانی به غیرنظامیان در سوریه هستیم. ما نگرانی های اردن در مسئله سوریه به ویژه ورود آوارگان را درک می کنیم.

وی افزود:  نقش تعیین کننده در حل مسئله سوریه مربوط به هماهنگی تلاش ها و حمایت از مذاکرات سیاسی است. مذاکرات سوری-سوری باید در سریعترین زمان ممکن از سر گرفته شود. شاهد کند شدن چشمگیر تلاش ها برای پیشبرد مذاکرات سوریه هستیم که این مسئله نگران کننده است. 

وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: ما از تلاش های طرف عراقی در زمینه جنگ با تروریسم حمایت می کنیم و از جامعه جهانی هم می خواهیم که از این تلاش ها حمایت کند.

 لاوروف در ادامه گفت: ما و اردن بر لزوم دستیابی به راهکار راه حل فراگیر برای کشمکش بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها تاکید داریم. 

ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن، نیز در این نشست مشترک خبری گفت: روسیه یکی از کلیدهای اصلی در حل سیاسی بحران سوریه است. 

وی افزود: ما در اردن به نقش محوری روسیه در حل بسیاری از مسایل منطقه باور داریم. تلاش بین المللی در مسئله جنگ با تروریسم باید فراگیر باشد. تلاش ها برای مبارزه با تروریسم باید بدون استثناء شامل همه کشورها باشد. 

وزیر امور خارجه اردن گفت: ما خواهان حل فراگیر مسئله فلسطین در چارچوب راهکار تشکیل دو کشور هستیم و معتقدیم این مسئله باعث تقویت ثبات منطقه خواهد شد. ما به حل سیاسی بحران سوریه ایمان داریم و امیدواریم مذاکرات ژنو به زودی از سر گرفته شود. 

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش خاطر نشان کرد: همکاری های هسته ای بین دو کشور با گام های باثبات پیگیری می شود و توافقنامه هایی در این باره امضا شده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار