حضور بیش از ۳۰ هزار نفر فاقد شناسنامه و مشکوک تابعه در تربت جام

معاون فرماندار تربت جام گفت: بیش از 30 هزار فاقد شناسنامه و مشکوک تابعه در شهرستان تربت جام زندگی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد شافعی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با موضوع بررسی چالش های کودکان بدون شناسنامه و نیازمند حمایت با اشاره به مشکلات زندگی افراد فاقد شناسنامه افزود: باید کمیته ای مبتی بر مجموعه خیرین در شهرستان تشکیل گردد تا خدمات به آنان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمات رفاهی، تحصیلی، بهداشتی درمانی و غیر عرف اداری به این افراد ارائه می شود.

معاون فرماندار تربت جام تصریح کرد: برای شناسایی و آمار دقیق از فاقدین شناسنامه و مشکوک تابعین باید از دهیاران، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، خانه های بهداشت و یا افرادی که به هر طریقی به ادارات دولتی مراجعه دارند آمارگیری دقیق صورت گیرد.

یکی از اعضای کارگروه بانوان و خانواده در ادامه جلسه گفت: در برخی مدارس تربت جام با اقدام خود سرانه معلمان در کلاس درس دوره ابتدایی صندلی اعتراف تشکیل داده اند و اعتراف گیری از دانش آموزان می کند که این روند مشکلات روحی و روانی برای دانش آموزان ایجاد کرده است.

رفعت السادات اعظمی افزود: در سطح کشور بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مادران و کودکان دچار سوء تغذیه هستند و ۱۷۰ هزار نفر از فرزندان به مدرسه نمی روند.

صدیقه موافق دبیر کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در ادامه گفت: برخی کودکان فاقد شناسنامه از حقوق اولیه صفر درصد برخوردارند و آنان در کودکی و جوانی برای جامعه و دولت دچار چالش هستند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
از آسمان نیامده اند یا افغانی هستند شاید جاهای دیگر آمده اند، باید کنترل شوند