کرمانشاه؛

خانواده ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند

یک دکترای علوم تربیتی گفت: خانواده‌ها باید با هوشیاری از افتادن فرزندانشان در دام اعتیاد جلوگیری کرده و سعی کنند با فرزندانشان دوست باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سپیده تیمورپور  گفت:خانواده‌ها در هر شرایطی باید کنار فرزندانشان بایستند و هرگز نباید در مقابل آنها قرار بگیرند، از خانواده‌ها خواست تا اگر فرزندانشان خطایی هم کردند طوری با آنها برخورد نکنند که از خانواده دور شوند و بین آنها و والدینشان فاصله بیافتد.

وی از خانواده‌ها خواست تا در صورت تشخیص اعتیاد در فرزندانشان ضمن حفظ خونسردی، آگاهانه و ریشه‌ای با موضوع برخورد کرده و برخوردهای هیجانی نداشته باشند و با مراجعه به پزشکان، متخصصان و روانشناسان و با استفاده از تکنیک‌های مشاوره‌ای و دوزهای دارویی نسبت به درمان او اقدام کنند.

تیمور پور افزود: خواب زیاد، اضافه وزن، عصبی شدن زیاد، خوشحالی و سرحالی و شادابی زیاد، تغییر شکل مردمک چشم و.... نشانه‌های خوبی نیستند و باید مورد بررسی قرار گیرند و تغییرات مثبت یا منفی در رفتارهای نوجوانان نشانه‌های خوبی نیستند و باید جدی گرفته شوند.

 وی با بیان اینکه مردمک چشم افراد حین استفاده از مواد محرک و صنعتی جدید گشاد می‌شود، گفت: این حالت حتی شش تا هفت ساعت پس از مصرف مواد نیز ادامه دارد , مردمک چشم افراد حین استفاده از مواد مخدر سنتی تنگ می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.