تبریز؛

تشکیل نخستین قطب علمی مدیریت مصرف کشور در تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از تشکیل نخستین قطب علمی مدیریت مصرف کشور توسط این شرکت و دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ افشین روشن‌میلانی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای علمی در دانشگاه تبریز و حمایت معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر، این قطب علمی با ترکیب اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز و متخصصان شرکت توزیع نیروی برق تبریز تشکیل شد.

وی با اشاره به هدایت موضوع پایان نامه‌های دانشگاه تبریز به سمت نیازهای صنعت برق به ویژه توزیع، به عنوان یکی از اهداف این قطب علمی، افزود: در راستای تشکیل این قطب علمی، موافقت‌نامه همکاری با محوریت مدیریت مصرف انرژی بین دانشگاه تبریز و شرکت توزیع نیروی برق تبریز امضا شد.

روشن‌میلانی دیگر اهداف این موافقتنامه را شامل تولید علم به عنوان نتایج علوم کاربردی و انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی بر‌اساس نیازهای موجود و آتی در صنعت برق عنوان کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: ارائه تجربیات صنعت برق در دروس دانشگاهی مرتبط و مطابق سرفصل‌های وزارت علوم، تولید علم، لزوم پرداختن به مقوله مدیریت مصرف انرژی در کشور، بررسی دقیق راهکارها و برنامه‌های پاسخگویی بار اجرا شده و پیشنهاد شده در ایران و سایر کشورها به عنوان نتایج علوم کاربردی این همکاری متقابل است.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.