دانشگاه کابل در ماه رمضان بسته نمی‌شود

وزارت تحصیلات عالی اعلام کرد که مطابق با تصمیم وزارت، درس‌ها در ماه رمضان ادامه دارد و هیچ اعتراضی باعث تغییر مصوبه نخواهد شد.

دانشگاه کابل در ماه رمضان بسته نمی‌شود
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت تحصیلات عالی تاکید می‌کند که خواست دانشجویان معترض خلاف اصول تحصیلی است و عده‌ای دانشجوی اخلال‌گر درس‌نخوان اقدام به برپایی تظاهرات کرده‌اند.

وزارت تحصیلات عالی اما می‌گوید دانشجویانی که خواهان رخصتی هستند می‌توانند تمام ماه رمضان را رخصتی بگیرند و به اساتید گفته شده که آنها را غیر حاضر نکنند.

این وزارت می‌افزاید با این کار دانشجویان درس خوان و درس نخوان مشخص می‌شوند.

وزارت تحصیلات عالی خاطر نشان کرده است که عاملان راه اندازی تظاهرات و اخلال گران را به زودی شناسایی و به پنجه قانون می‌سپارد.

این در حالی است که معاون سخنگوی رئیس جمهور نیز در واکنش به تظاهرات دانشجویان به نیروهای اردوی ملی در دشت‌های گرم هلمند اشاره می‌کند و می‌گوید شرایط لیلیه و دانشگاه از دشت‌های سوزان هلمند، ارزگان، کندز و نیمروز بدتر نیست.

«شاه حسین مرتضوی» می‌گوید نیروهای امنیتی کشور در گرمای سوزان دشت‌های هلمند، ارزگان و نیمروز با زبان روزه مشغول جنگ با تروریستان هستند و هرگز سنگرهای خود را رها نمی کنند و بدون شک شرایط لیلیه‌ها بدتر از میدان‌های جنگ نیست.

دانشجویان معترض گرمی هوا، شرایط بد لیلیه و غذا و نیز حفظ ارزش‌های اسلامی را دلایل خود برای بسته شدن دانشگاه کابل اعلام می کنند.

در ولایات هرات و کاپیسا نیز عده‌ای از دانشجویان خواستار بسته شدن دانشگاه در ماه رمضان شده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.