یزد؛

نقش معنویت و باورهای مذهبی در پيشگيری از جرايم

نقش باورهای مذهبی در هدايت افراد و جامعه، به سوی مسير صحيح زندگی نكته‌ای مهم و قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرمانده انتظامی استان، گفت: ماه رمضان، ماه مهمانی خداست و کسانی که می خواهند به اين مهمانی بروند با حالات روحی و روانی خاصی برای اين مهمانی مهيا می‌شوند و بيشتر از خود مراقبت می‌کنند.

کاکاوند، گفت: دينداری دارای آثار و فوايد عظيمی در حيات فردی و اجتماعی است و در دنيای امروز عليرغم پيشرفت های حيرت انگيزی كه در زمينه ارتباطات و تكنولوژی، توسعه علمی و اقتصادی و... در آن صورت گرفته، امنيت و آرامش روحی و روانی را به ارمغان نياورده است.

وی، علت بروز بسياری از مفاسد فردی و اجتماعی را از بی دينی برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقيقات نشان داده كه تقريبا اکثر بزهكاران و جنايتكاران، كسانی هستند كه اعتقادات ضعيفی دارند؛ پس دين در سالم سازی محيط اجتماعی نقش موثري دارد.

اين مقام انتظامی افزود: با نگاهی به آموزه های دينی می بينيم آنچه كه امروزه از آن به عنوان پيشگيری از جرم ياد می شود در تار و پود پيام های آسمانی و رهنمودهای انبياء و اوليای الهی بوده است.

وی، انجام پيش بينی در امور را مقدم بر پيشگيری اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: با پيش بينی، آگاه سازی، آموزش و تقويت انگيزه های معنوی می¬توان از بروز بسياری از جرايم در جامعه پيشگيری کرد.

کاکاوند، نقش باورهای مذهبی در هدايت افراد و جامعه به سوی مسير صحيح زندگی را نكته‌ای مهم و قابل تامل دانست و گفت: بی شك موثرترين پليس و حافظ امنيت اجتماعی انسان ها، وجدانی است كه در سينه و قلب آنها قرار دارد.

وی افزود: فضای سالمی كه در برخی از ماه ها مانند ماه رمضان و محرم فراهم می‌آيد، به يقين، فضای سالم و مكانی دور از گناه است، كه نقش ارزنده‌ای در كاهش تمايل انسان‌های حتی غير مذهبی به جرم  دارد.

فرمانده انتظامی استان، در پايان ابراز اميدواری کرد؛ در ماه مبارک رمضان با همکاری و تعامل خوب بين مردم و پليس، شاهد کاهش جرايم در سطح استان باشيم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار