کرمان؛

زندانیان کرمان در کلاس های مهارت

کلاس های دوره اول سال 95 فنی حرفه ای و آزمون تئوری و عملی این دوره با حضور کارشناسان سازمان فنی و حرفه ای و کارشناسان اشتغال زندان در زندان مرکزی کرمان برگزار شد.

زندانیان کرمان در کلاس های مهارتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مدیر زندان کرمان گفت: در راستای اهداف ستاد کمیته کاهش آسیب و به منظور ایجاد زمینه اشتغال و حرفه آموزی و پرنمودن اوقات فراغت مددجویان، در جهت عدم بازگشت دوباره آن ها به زندان، کلاس های دوره اول سال 95 فنی حرفه ای تشکیل و آزمون تئوری و عملی این دوره با حضور کارشناسان سازمان فنی و حرفه ای و کارشناسان اشتغال زندان در زندان مرکزی کرمان برگزار شد.

 سلیمانی افزود: این دوره با حضور 42 نفر از مددجویان زن در رشته های عروسک دوزی ، نازک دوزی ، مشبک و 42 نفر از مددجویان مرد در رشته های برق ساختمان ،جوشکاری برق و پرورش
قارچ برگزار شد.

وی در حاشیه برگزاری این آزمون ضمن تقدیر و تشکر از واحد اشتغال و فنی و حرفه ای اشتغال و حرفه آموزی را یکی از برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندانها عنوان و خاطر نشان کرد: در صورت اجرای صحیح برنامه های حرفه آموزی میتوان زمینه بازگشت سالم مددجویان به جامعه و استمرار سلامت آنها را در جامعه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به استعدادها و پتانسیل های موجود استان و با همکاری و تعامل با نهاد های آموزشی مانند فنی و حرفه ای ، صنایع دستی و .... تلاش می کنیم دوره های آموزش کوتاه مدت را برگزار کنیم تا مددجویان پس از آزادی در این حرفه مشغول به کار شوند.

گفتنی است : در پایان به نفراتی که نمره نهایی در آزمون کسب کنند علاوه بر دریافت گواهینامه فنی حرفه ای از امتیازات مرخصی نیز برخوردار میشوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.