در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور به ثبت رسید/ اولویت نیکوکاران، ساخت پاسگاه محیط بانی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: برای اولین بار در سطح کشور مجمع خیرین محیط زیست استان لرستان به ثبت رسید.

وجود بیش از یک چهارم تنوع زیستی کشور در استان لرستان
مهرداد فتحی بیراوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت تنوع زیستی این استان اظهار داشت: علی رغم مساحت استان لرستان که نسبت به کل کشور 7دهم درصد است، اما تنوع زیستی در این استان کم نظیر یا بی نظیر است چرا که حدود 25درصد از تنوع زیستی کشور تنها در استان لرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: سمندر لرستانی که معروفیت جهانی دارد و ماهی کوره غار از دونه‌های بومی استان لرستان است و علاوه بر این موارد حدود 367 گونه جانوری در لرستان به ثبت رسیده و 1700گونه گیاهی نیز شناسایی شده که از این تعداد 70 گونه آن بومی استان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه وضعیت تنوع زیستی استان لرستان نشان از پتانسیل بالای این استان در جهت حمایت و حفاظت از تنوع زیستی است افزود: به عنوان خدمت‌گذار مردم در حوزه محیط زیست لرستان وظیفه داریم تا برنامه‌های مختلفی را در جهت حفاظت طبیعت این استان به اجرا بگذاریم.

بیراوند ادامه داد: نهضت ساخت پاسگاه‌های محیط بانی برای حفاظت از مناطق تحت حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش یکی از برنامه‌هایی بوده که در سال گذشته علی‌رغم وضعیت نامطلوب اعتباری سطح کشور با حمایت و پشتیبانی استانداری و معاونت برنامه‌ریزی با ساخت 5 پاسگاه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و این امر در ارتقاء سطح حفاظتی بسیار مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص تشکیل مجمع خیرین محیط زیست لرستان گفت: برای اولین بار در سطح کشور مجمع خیرین محیط زیست استان لرستان به ثبت رسید که اولین قدم آن‌ها مشارکت در بحث احداث پاسگاه‌های محیط بانی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان افزود: این اقدام اولین گام در همراه ساختن مردم برای مرتفع و مدیریت کردن بخشی از مشکلات و معضلات محیط زیست است تا آن‌ها دل در گرو محیط زیست ببندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.