کمیسیون تدارکات ملی ۸ قرارداد را تایید و ۲ قرارداد را فسخ کرد

در جلسه هفته‌وار کمیسیون تدارکات ملی به ریاست رئیس‌جمهور محمد اشرف غنی ۸ قرارداد به ارزش مجموعی در حدود یک میلیارد افغانی تایید شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،تمدید میعاد و اضافه کاری اعمار سرک میدان هوایی قندهار، قرارداد آفت‌کش‌های نباتی زراعتی، ترمیم و حفظ و مراقبت پاورپلانت‌های قول اردوهای مرکز و ولایات وزارت دفاع ملی و اعمار سرک و دیوار استنادی تنگی تاشقرغان از عمده‌ترین پروژه‌های منظورشده در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون تدارکات ملی بودند. 

اداره امور با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که در این جلسه ۲ پیشنهاد فسخ قرارداد نیز منظور شد. 

در این نشست پیشنهاد فسخ قرارداد بخش دوم ساختمان سرک اسفالت در برکاش‌کوت ولایت ننگرهار از سوی وزارت فواید عامه، منظور شد.
قراردادی ساختمان این سرک در قبال انجام و تطبیق پروژه، بی‌کفایت تشخیص شده است. 

بنابرین کمیسیون فیصله کرد که قراردادی یادشده به خاطر پیگرد عدلی و قضایی و شمولیت در لست سیاه معرفی شود. وزارت فواید عامه به خاطر اتخاذ پروسه جدید تدارکاتی هدایت داده شد. 

همچنین پیشنهاد شهرداری کابل مبنی بر فسخ پروسه تدارکاتی پروژه ساختمان سرک‌های چهارراهی قلعه نجارها، چهارراهی تایمنی، سرای شمالی و گولایی حصه اول شهر کابل جهت تغییرات در حدود کار جدید در دیزاین پروژه و همچنین اتخاذ پروسه جدید داوطلبی، مورد تأیید کمیسیون قرار گرفت. 

کمیسیون موضوع چگونگی ارتکاب تخلف داوطلب برنده در پروسه تدارکاتی فسخ‌شده را جهت بررسی به وزرای مالیه و اقتصاد و سرپرست شهرداری کابل محول کرد؛ تا پس از بررسی، موضوع قرارگیری در لست سیاه و یا عدم محرومیت داوطلب متذکره تثبیت شود. 

گفتنی است که در این جلسه دوکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، وزرای مالیه، اقتصاد و عدلیه و برخی مسوولین حکومتی حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار