گسترش همکاری با ژاپن

عملکرد موفق جایکا درتالاب انزلی موجب گسترش سایر همکاری ها با ژاپن می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،استاندار گیلان در کمیته هماهنگی مشترک فاز دوم پروژه احیای تالاب انزلی گفت: عملکرد موفق سازمان همکاری های بین المللی ژاپن در ایران موجب گسترش سایر همکاری ها با ژاپن در گیلان و کشور می شود.محمد علی نجفی در این جلسه که با حضور نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران مدیرکل دفتر زیستگاههای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مشاور ارشد تیم ژاپنی جایکا در ایران و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: اندیشه های محیط زیستی موجود در کشور را که توسط شخص رئیس جمهور هدایت می شود به صورت مستمر دنبال می کنیم..

وی با اشاره به اینکه در پروژه ی احیاء تالاب انزلی خوشبختانه طرف ژاپنی نیز به دیدگاه و اهمیت ویژه ی ما به این پروژه رسیده است افزود: اگر این پروژه موفق شود می تواند اثرمثبتی برای گسترش سایر همکاری ها با ژاپن در استان و کشور داشته باشد.
استاندار گیلان این پروژه را کانون توجه بسیاری از منتقدین در دستگاه های نظارتی و مجلس و طرح سوالات مختلف از سوی آنان عنوان و خاطرنشان کرد: انتقال دانش فنی ، اعمال دیدگاه مدیریتی یکپارچه، شفاف سازی هزینه های صورت گرفته و عملیاتی شدن اقدامات در این پروژه از انتظارات جدی ما است.
نجفی با بیان اینکه مردم به دنبال نتایج ملموس این پروژه هستند افزود: انتظارم از جایکا این است که در اجرایی کردن طرح های خوبی که برای این پروژه به عنوان الگوی منطقه ای معرفی شده قوی تر وارد شوند.
استاندارگیلان با بیان اینکه تالاب انزلی در فهرست تالاب های در خطر نابودی(مونترو) قرار دارد گفت : با توجه به پیشرفت های ژاپن در بخش های مختلف انتظار ما این است که تیم جایکا ضمن تسریع در اجرای فاز عملیاتی نسبت به اعزام متخصصین و کارشناسان خبره جدیت بیشتری به خرج دهد.
وی افزود: سنبل آبی نیز پدیده ای نگران کننده برای تالاب است که از طرف ژاپنی انتظار همکاری ویژه ای داریم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.