آبادان؛

خود کفایی پالایشگاه آبادان در ساخت قطعات

مهندسان و کارشناسان پالایشگاه آبادان همه قطعات مورد نیازخود در صنعت نفت را تولید می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛وجود تحریم های بین المللی  طی سالهای گذشته  این انگیزه را در ایرانیان تقویت کرد که با دستان توانمند ایرانی و تکیه بر خودکفایی  قادر به انجام  کارهای بزرگی هستند.

 خودکفایی هدفی مهم برای دور شدن از وابستگی و رسیدن به استقلال است.در این زمینه نیز   پالایشگاه آبادان بعنوان یکی از مجموعه های بزرگ تولید سوخت کشور  با حداکثر توان و تخصص ایرانی  پا به عرصه جدیدی گذاشت و تحریم ها را  تبدیل به فرصتی جدید برای رشد و شکوفایی کرد تا تخصص داخلی موتور محرک تولید در صنعت پالایش نفت کشور شود .

کریمی سرپرست کارگاه قطعه سازی پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه  در گذشته 99 درصد از قطعات پالایشگاه  از کشورهای  اروپای و آمریکایی واردکشور می شد گفت:  در حال حاضر به روش مهندسی معکوس و تکنیک های بومی به طور کامل ساخت این قطعات در داخل پالایشگاه آبادان انجام میشود .

پالایشگاه آبادان ، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و همسو با سیاست های کلان دولت برای توسعه پایدار ،همگام با دیگر حوزه های علم و صنعت  قدم در مسیر پیشرفت  گذاشت.

 امروزه شاهد  تولید هفت هزار قطعه حساس زیر سقف شرکت پلایش نفت آبادان با بیشترین سهم در تولید فرآورده های نفتی کشور هستیم .

 هنرمند ، مهندس ناظرتولید قطعات پالایشگاه آبادان در این زمینه گفت   : یکی از دستگاههای بسیار پیچیده  این مجموعه  سیستم خنک کننده  است که  حیات خط تولید ما  به شدت وابسته به آن است .همه مجموعه دستگاه خنک کننده و قطعات آن در واحد قطعه سازی پالایشگاه آبادان تولید می شود.

.دستاورد بزرگ متخصصان کشورمان در پالایشگاه آبادان این بود که توانسته اند با تولید همه  قطعات مورد نیاز   در کشور، نیازمندی صنعت نفت به قطعات حساس را  به صفر برسانند و مانع از خروج  سالانه 15 میلیارد  تومان عرض از کشور شوند .

غدیری  رئیس کارگاه مرکزی آبادان با بیان اینکه ما توانایی ساخت  مبدل های حرارتی را بدست آوردیم  افزود :  این مبدل ها در گذشته  از کشور آلمان وارد می شد بسیاری از قطعات پیچیده  پالایشگاه آبادان در کشور آلمان تولید و به کشور وارد می شد  اما خوشبختانه امروز این قطعات به دست متخصصان پرتوان پالایشگاه آبادان ساخته می شود.

متخصصان پالایشگاه آبادان با آغاز تحریم ها و با شعار استقلال و عدم وابستگی  علاوه تهیه و تولید انواع فرآورده های نفتی ، ساخت قطعات  را سر لوحه خود قرار داده و  با تلاش شبانه روزی کارکنان در این راه موفقیتهای بزرگی کسب کردندو چرخه تولید علیرغم سنگ اندازیها  ،جنگ  و تحریم ها به کار خود ادامه داد.

رستمی مدیر انبار پالایشگاه آبادان  با بیان اینکه  سالهای قبل   انبارهای پالایشگاه  مملو از کالاهای خارجی بود گفت :  در گذشته حتی یک قطعه ایرانی هم  اینجا مشاهده نمی شد خدا را شکر بعد از انقلاب ساخت قطعات آغاز شد. و هم اکنون همه ی قطعات موجود در انبار پالایشگاه ساخت متخصصان پرتوان داخلی است.

اقتصاد ایران بعد از انقلاب سال های زیادی  شرایط سخت جنگ و تحریم را سپری کرده است . ودر همین راستا مسیر خودکفایی و گذر از مشکلات  را به خوبی طی کرده است . متخصصان داخلی توانستند با حداقل ها  ناممکن ها را ممکن کنند .

امروز پالایشگاه آبادان نه تنها برای ساخت و تولید قطعات مورد نیاز در صعنت نفت به هیچ کشوری  وابسته نیست بلکه توانایی رقابت با بازارهای جهانی در تولید قطعات را نیز دارد  .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.