خشم رژیم سعودی از بیانیه حقوق بشر سازمان ملل؛

سخنگوی ائتلاف سعودی: گزارش سازمان ملل در مورد کشتار کودکان نادرست است

ریاض گزارش سازمان ملل درباره جنگ یمن را نادرست و بر پایه اطلاعات دشمنان این رژیم دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، رژیم سعودی با رد گزارش انتقادی سازمان ملل در مورد عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن مدعی شد این گزارش بر پایه اطلاعات دشمنان این رژیم تنظیم شده است.

بر این اساس، بان کی مون – دبیر کل سازمان ملل – روز پنجشنبه و پس از انتشار گزارش این نهاد، ائتلاف عربی به رهبری رژیم سعودی را در لیست سیاه دولت‌هایی قرار داد که در درگیری‌ها، حقوق کودکان را نقض می‌کنند. وی در این رابطه گفت: حملات هوایی، پشت پرده بسیاری از کشتار کودکان در جنگ یمن است.

از سوی دیگر، گزارش سازمان ملل گروه انصارالله و شبه نظامیان وابسته به علی عبدالله صالح، رییس جمهور پیشین یمن را نیز در لیست سیاه قرار داد. پیشتر سازمان ملل، ناظران حقوق بشر و سایر نهادهای نظارتی از جنبش انصارالله به دلیل آنچه گلوله باران مناطق غیرنظامی و استفاده از کودکان سرباز در جبهه جنگ نامیدند، انتقاد کردند. 

با این وجود، ژنرال احمد اسیری – سخنگوی ائتلاف عربی درجنگ یمن -- با انتشار بیانیه‌ای در روز گذشته مدعی شد گزارش سازمان ملل بر اساس اطلاعات دولت مورد حمایت ریاض در یمن تنظیم نشده است. 

اسیری با انتقاد از بیانیه سازمان بین المللی حقوق بشر مدعی شد: گزارش این سازمان مبنی بر کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف سعودی با تحقیقات ناکافی ارائه شده است.

هفته گذشته سازمان ملل طی گزارشی ائتلاف سعودی در جنگ یمن را مسئول 60 درصد از مرگ و میر کودکان یمنی در سال 2015 اعلام کرد. در سال 2015، 510 کودک یمنی در حملات سعودی‌ها کشته و بیش از 667 کودک زخمی شدند. این گزارش می‌افزاید نیمی از حملات به مدارس و بیمارستان‌های یمن به وسیله ائتلاف سعودی رخ داده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار