تنها یک فرودگاه سودده در کشور وجود دارد!/ لزوم ایجاد پارکینگ برای هواپیماهای جدید

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور از زیان ده بودن 54 فرودگاه زیر مجموعه شرکت فرودگاه های کشور خبر داد.

رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقتصادی بودن فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: بسیاری از فعالیت های خدماتی ، تجاری  و اداری دارای صرفه اقتصادی نیستند و فرودگاهها هم از این قضیه مستثنی نیستند و بنگاه های اقتصادی هم آن چنان که باید و شاید تمایلی به ارائه همکاری در این زمینه ندارند اما فرودگاه ها به سبب حساسیتی که برای تجارت کشور دارند و ابزاری برای توسعه اقتصادی شناخته می شوند باید با تمام توان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در خصوص این سوال که آیا فرودگاه های کشور زیان ده هستند یا سودده گفت: متاسفانه باید بگوییم به جز فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)  54 فرودگاه مابقی زیر مجموعه شرکت فرودگاه های کشور همگی زیان ده هستند.

 مه آبادی تاکید کرد: البته فرودگاه مشهد مقدس نیز در آستانه درآمدزایی قرار دارد اما این محاسبه بدون در نظر گرفتن هزینه های سرمایه ای است که اگر این هزینه ها هم محاسبه شود تمامی 54 فرودگاه کشور از جمله فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز زیان ده هستند و فقط فرودگاه امام خمینی (ره) است که سود دهی دارد.

مه آبادی در خصوص ایجاد فضا برای هواپیماهای خریداری شده که تا سالهای آتی وارد کشور می شوند اظهار داشت: هواپیماهای جدید که وارد کشور می‌شوند در فرودگاه های مختلف پراکنده می شوند و اینطور نیست که همه آن ها در یک فرودگاه مستقر شوند و باید جایگاهی برای آنها درنظر گرفته شودبه هین دلیل به سرعت در حال توسعه زیر ساخت ها هستیم که فرودگاه بین المللی مهرآباد یکی از این زیرساخت های در حال توسعه  است.

وی افزود: این هواپیماها به صورت تدریجی وارد خواهند شد و نکته دیگر این است که بعضی از این هواپیماهای تازه وارد جایگزین هواپیماهای قدیمی تر خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار