راه اندازی مرکز تخصصی هدایت تحصیلی دانش آموزان در گناباد

رئیس آموزش و پرورش گناباد گفت: برای انتخاب رشته صحیح دانش آموزان مرکز تخصصی هدایت تحصیلی دانش آموزان از ۲۰ تیرماه در مدیریت آموزش و پرورش گناباد شروع به کار خواهد کرد.

سید محمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه در این مرکز مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین رشته را به ۱۱۸۳ دانش آموز واجد الشرایط ارائه خواهد کرد افزود: بعد از ۲۲ سال از نظام آموزشی، هدایت تحصیلی دانش آموزان به دوره متوسطه اول بازگشته است و دانش آموزان باید بر اساس استعداد، علاقه، نیاز کشور و امکانات موجود رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایند.

وی گفت: برای انتخاب رشته صحیح دانش آموزان مرکز تخصصی هدایت تحصیلی دانش آموزان از ۲۰ تیرماه در مدیریت آموزش و پرورش گناباد شروع به کار خواهد نمود و مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین رشته را به ۱۱۸۳ دانش آموز واجد الشرایط ارائه خواهد کرد.

مهدوی خاطرنشان کرد: در این مرکز ۱۰ مشاور به صورت گروهی مشاوره های لازم را برای انتخاب بهترین رشته به دانش آموزان و والدین آنها خواهند داد تا با کاهش دغدغه برای دانش آموز و خانواده اش بهترین انتخاب رشته برای وی انجام شود.

وی درخصوص عوامل موثر در انتخاب رشته دانش آموزان گفت: عملکرد تحصیلی، نظر والدین، معلمان، مشاورین و دانش آموز و آزمون های مشاوره ای در انتخاب رشته آینده دانش آموزان موثر است.

رئیس آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه نگرش اکثر خانواده های گنابادی برای انتخاب رشته فرزندانشان به سمت رشته تجربی می باشد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده برای رشته های تحصیلی، مرکز تخصصی هدایت تحصیلی دانش آموزان بهترین رشته را به دانش آموزان پیشنهاد خواهد کرد.

مهدوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را اولویت های مدنظر آموزش و پرورش برای دانش آموزان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، دانش آموزان علاوه برای فراگیری علم و دانش، مهارت نیز کسب می کنند، آموزش و پرورش به این رشته ها توجه ویژه ای دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.