اهواز؛

برداشت بیش از 30 هزار تن گندم از مزارع شادگان

فرماندار شادگان گفت: با همت جهاد كشاورزي این شهرستان و تلاش كشاورزان، امسال 36 هزار تن گندم از مزارع شهرستان شادگان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز فرج اللهي بیان داشت: اين ميزان توليد گندم در اين شهرستان با توجه به خشكسالي و سيل اوايل امسال رقم قابل توجهي است.

وي سطح زير كشت مزارع گندم شهرستان شادگان را 20 هزار هكتار عنوان كرد و افزود: با توجه به اشتغال بالاي بخش كشاورزي، سنت و حرفه پيشينه مردم اين شهرستان براي تامين آب كشاورزي توسط دستگاه هاي متولي و توزيع آن به منظور بهره وري و استفاده كافي براي مزارع كشاورزي الزامي است.

فرج اللهی همچنين شناسنامه داركردن و پلاك گذاري باغ ها و نخيلات شهرستان را مورد تاكيد قرار داد و تصریح کرد: آمارگيري از نخلستان ها و باغ هاي اين شهرستان در اسرع وقت تكميل مي شود و اين طرح با هدف شناسنامه دارشدن زمين هاي كشاورزي و بهره مندي از صندوق بيمه نخيلات در دست اجراست.

فرماندار شادگان اظهار داشت: علاوه بر برداشت گندم 2 هزار و 170 تن جو از سطح زير كشت 4 هزار و 500 هكتار مزارع جو برداشت شده است و 377 تن كلزا از 400 هكتار سطح زير كشت كلزا برداشت شد.

شهرستان شادگان داراي بيش از ۵۷ هزار هكتار اراضي قابل كشت است، ولي تنها نيمي از اين اراضي كشت مي‌شود.

از ۱۲ هزار هكتار نخلستان هاي شادگان با 2 ميليون اصله سالانه ۵۰ هزار تن خرما برداشت مي‌شود كه بيش از ۳۵هزار تن آن به خارج كشور صادر می گردد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.