اهواز؛

انتقال كندوها منوط به اخذ تأييديه سلامت

رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري‌هاي طيور اداره‌كل دامپزشكي خوزستان تاکید کرد: زنبورداران قبل از حمل كندوها با مراجعه به ادارات دامپزشكي اقدام به اخذ تأييد سلامت و گواهي حمل دامپزشكي كنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن‌ جوشن گفت: با فرا رسيدن ماه‌هاي گرم سال در استان خوزستان زنبورداران به تدريج اقدام به انتقال و خروج كلني‌هاي زنبور عسل به خارج از استان مي‌كنند كه براي اين جابه‌جايي اطمينان از صحت و سلامت كلني‌ها به منظور جلوگيري از انتقال بيماري‌هاي زنبور بسيار مهم است.

وی افزود: دامپزشكي استان براي صدور گواهي انتقال كلني‌هاي زنبور عسل با انجام آزمايشات تشخيصي بيماري‌هاي زنبور اقدام به تأييد سلامت آن ها مي‌كنند.

جوشن با اشاره به فعاليت كلني‌هاي زنبور عسل به منظور پيشگيري از بيماري‌هاي واگيردار، بررسي مسائل بهداشتي، مديريتي و فصلي زنبورستان‌ها كه اهميت ويژه‌اي دارد، اظهار داشت: در زمان استقرار كلني‌هاي زنبور عسل در استان در دو نوبت پاييز 94 و فروردين 95 پايش انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: كلني‌هاي زنبور از نظر بيماري‌هاي واروا، نوزما، آكاراپيس و لوك مورد بررسي قرار گرفتند كه نتايج آن حاكي از وضعيت مطلوب بهداشتي كلني‌ها در سطح استان بود.

رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري‌هاي طيور اداره‌كل دامپزشكي خوزستان بیان داشت: توصيه مي‌شود زنبورداران قبل از حمل كندوها با مراجعه به ادارات دامپزشكي اقدام به اخذ تأييد سلامت و گواهي حمل دامپزشكي كنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.