سنندج؛

رونمایی از6 عنوان کتاب از نویسندگان بومی کردستان

طی مراسمی با همکاری موسسه فرهنگی ادبی مولوی کُرد و انتشارات علمی کالج، از شش عنوان کتاب نویسندگان و مولفان بومی استان کردستان در مجتمع فرهنگی فجر سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی، ادبی مولوی کُرد، در مراسم رونمایی از این شش عنوان کتاب ادبی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، گفت: انجمن فرهنگی، ادبی مولوی کُرد در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده است.

خالد امانی، افزود: یکی از کارهای مهمی که در این سالها توسط این انجمن صورت گرفته آموزش زبان کُردی و زنده نگه داشتن آن بوده است.

وی گفت: انجمن مولوی کُرد درصدد است جشنواره‌هایی را برای پاس داشت زبان کُردی در شهرهای کُردنشین کشور برگزار کند و با این جشنواره‌ها همه‌ی اساتید و هنر دوست‌های کُرد را در یک جا گرد هم آورد.

رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی، ادبی مولوی کُرد، با تاکید بر اینکهباید به کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر توجه شود،بیان کرد: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم بیشتر به سوی مطالعه جذب شوند چرا که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

در پایان این مراسم از کتاب‌های «گول بژیریک له کتیبی کورد و کوردستان» و «وارگه میژوویی کورد» نوشته «محمدابراهیم محمدی»، کتاب‌های «بو مندالان» و «هیزی هه‌ست و ئه‌وین» نوشته «عبدالله قادرمرزی»، کتاب «پاییز پر له دویه‌ت و خیال» نوشته «زانا علیزاده قاسمی فرد» و کتاب «دادا خانم» از «سارینا عبداللهی» رونمایی شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.