حمایت صندوق نوع آوران از پروژه های زیستی با روسیه

مدیر صندوق حمایت از پژوهشگران و نوع آوران گفت: این صندوق از پروژه های مشترک زیستی دریای خزر و قطب جنوب با پژوهش سرای بنیادین روسیه حمایت مالی می کند.

نصرت الله ضرغام مدیر صندوق حمایت از پژوهشگران و نوع آوران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده با کشور روسیه اظهار داشت: در سفر ستاری معاونت علمی فناوری به کشور روسیه پروژه مطالعاتی در زمینه های تنوع زیست محیطی و عملیاتی شدن طرح های بازدارنده تخربی محیط طبیعی دریای خزر بررسی و تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان پژوهش های بنیادین این کشور به امضا رسید.

وی ادامه داد: با توجه به توان بالای علمی کشور روسیه در حوزه های علوم پایه ، ریاضی،علوم مواد، شیمی، علوم اعصاب و فیزیک هسته ای علوم زمین با تمرکز بر دریای خزر و قطب جنوب  همکاری های مشترکی در این زمینه با هدف انجام پروژه های مطالعاتی در دریای خزر را با بنیاد علمی پژوهشی روسیه شروع کردیم.

مدیر صندوق حمایت از پژوهشگران و نوع آوران در خصوص حمایت این صندوق از برنامه های اجرایی گفت:  برای همکاری در زمینه برطرف کردن آلودگی های زیستی دریای خزر و ایجاد تعادل زیستی برای بقای حیات آبزیان  پروژه های تحقیقاتی با همکاری دوطرف در بخش های علوم پایه و حمایت این صندوق انجام می شود.

ضرغام تاکید کرد: علوم انسانی ، اجتماعی ، علوم فضایی ، کامپیوتر و I C T  از دیگر پروژه های مشترکی است که تا 29 خرداد ماه امسال امضاء می شود و قرار است کار تحقیقاتی این حوزه ها از مرداد ماه شروع شود.

وی یاد آور شد: هزینه های مطالعاتی این طرح ها با توافقی که صورت گرفته به صورت مساوی تقسیم و هریک از دو طرف با همکاری یکدیگر به مطالعه در زمینه های زیست محیطی می پردازند.

ضرغام در پایان عنوان کرد: ایران با کشور روسیه تفاهم نامه ای در زمینه مطالعه محیط زیستی در قطب جنوب به صورت مشترک با هدف افزایش سطح آگاهی از مسائل زیستی به دلیل قوی بودن مرکز پژوهش های بنیادین این کشور امضا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار