لرستان؛

در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفتن جذب ۷ میلیارد دلارسرمایه‌ خارجی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در برنامه وزارت خانه امور اقتصادی و دارایی مقرر شده که امسال ۷ میلیارد دلار جذب سرمایه ‌گذار خارجی داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شرفشاهی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات جدی کشور و دولت است که سرمایه‌گذاری یکی از موضوعات مهم در این حوزه به شمار می‌آید.

وی گفت: از 12 برنامه اقتصاد مقاومتی سه برنامه آن به طور مستقیم به وزارت امور اقتصادی و دارایی برمی‌گردد و در قالب این سه برنامه که اخیرا توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده، 12 برنامه عملیاتی این وزارت خانه است که آن را در قالب اقدام و عمل انجام خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی به تشکیل شورای راهبردی از سال گذشته برای ساماندهی وضعیت استان‌ها اشاره کرد و افزود: از بدو ورود علی طیب نیا در این وزارت خانه، سند راهبردی وزارت خانه با هفت راهبرد اصلی تدوین شد و برش استانی آن برای همه استان‌ها از سال 93 ابلاغ شد.

وی سهولت در کسب و کار را یکی از موضوعات ابلاغیه ذیل سند راهبردی دانست و بیان کرد:در دوره خدمت گذاری دولت یازدهم، 34 رتبه در حوزه کسب و کار ارتقاء پیدا کردیم و برای امسال رشد هفت رتبه‌ای را در برنامه داریم.

شرفشاهی سرمایه‌گذاری خارجی را دیگر موضوع مهم در ابلاغیه سند راهبردی دانست و گفت: در برنامه وزارت خانه مقرر شده که در سالجاری هفت میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته باشیم.

وی افزود: در استانی مانند لرستان که 12 درصد ورودی آب کشور در آن است و مزیت‌های نسبی فراوان و مزیت‌هایی مانند تربیت نیروی انسانی خوب دارد باید از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره‌گیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی بحث درآمد را یکی از موضوعات جدی این وزارت خانه دانست و گفت: باید رشدی که برای سالجاری پیش‌بینی شده و با فراهم کردن شرایط کسب و کار بتوانیم زمینه‌های آن را فراهم کنیم چراکه دولت با جدیت به دنبال این است که شرایطی فراهم شود که اتکای ما به اقتصاد بدون نفت باشد.

وی با بیان اینکه میزان درآمدهای مالیاتی و درآمدهای دولت فارغ از درآمدهای نفتی بسیار قابل توجه بوده است، افزود: سال 94 یکی از سال‌های پرمشقت و سخت برای اقتصاد کشور و دولت بود.

شرفشاهی گفت: بخش‌هایی از این مشقت‌ها متاثر از سیاست‌هایی است که از دولت گذشته به ارث رسید و پس از چند سال خود را بیشتر نشان داد و ضربه‌های جدی به اقتصاد کشور زد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.