تولیدات رسانه‌ای مساجد شهر مشهد تقویت می‌شود

مدیر فرهنگسرای انتظار گفت: مساجدی که در زمینه تولیدات رسانه‌ای فعال بوده و در راستای نهضت تولید محتوای مردمی با ما همکاری داشته باشند در زمینه تولیدات رسانه‌ای آموزش می‌بینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدسجاد جلینی گفت: مربی تولیدات رسانه‌ای را به 10مسجد فعال در این زمینه اعزام خواهیم کرد تا به افرادی که در این زمینه فعال‌اند، آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی گفت: مساجدی که از زندگی شهدای خود فیلم ساخته‌اند و یا در ساخت مستند و کلیپ فعال‌اند، آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

مدیر فرهنگسرای انتظار افزود: مساجدی که در جشنواره «مسجد ما» فعال‌تر از بقیه عمل کنند و بیشترین امتیاز را بگیرند در اولویت آموزش و اهدای امکانات قرار می‌گیرند.

مدیر فرهنگسرای انتظار با اشاره به برگزاری جشنواره «مسجد ما» گفت: این جشنواره به صورت مقطعی نیست چرا که به نظر می‌رسد جشنواره‌ای که در مقطعی کوتاه برگزار می‌شود و به اتمام برسد برآیند لازم را ندارد. به همین دلیل این جشنواره از نیمه شعبان آغاز و تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

جلینی هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده از ظرفیت‌های مساجد عنوان کرد و گفت: جوانان بسیاری در زمینه‌های مختلف در مساجد فعال‌اند در حالی که کسی از این ظرفیت‌ها مطلع نیست و از آن بهره‌برداری نمی‌شود. در این جشنواره ظرفیت مساجد به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به طرح مسجد گردی این فرهنگسرا گفت: تاکنون به تمامی مساجد شهر رفته‌ایم و در مساجد محوری هر محله با فعالان مسجدی آن محله به گفتگو پرداخته‌ایم و اکنون می‌دانیم مساجد ظرفیت‌های خوبی در زمینه تئاتر، رسانه، سرود و ثبت خاطرات دارند.

مدیر فرهنگسرای انتظار افزود: در این مدت اگر گروه‌های سرود مساجد در مناسبت‌های مختلف این دوره جشنواره در مکان‌های عمومی و مکان‌هایی که ما اعلام می‌کنیم به اجرای برنامه بپردازند، تئاتر برگزار کنند و یا خاطرات شهدای مسجد را ضبط و به صورت‌های مختلف به تولید رسانه‌ای در آورند امتیاز دریافت می‌کنند.

جلینی گفت:در جشنواره "مسجد ما" اگر چه ظرفیت‌های مساجد بروز و ظهور می‌یابد اما هدف دیگر این است که مساجد به خودکفایی رسیده و روی پای خودشان بایستند.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری خاطرات شهدا گفت: در روزهای چراغ برات تیمی از افراد داوطلب از سوی فرهنگسرای انتظار در آرامستان بهشت رضا(ع) حاضر شده و با 90خانواده شهید مصاحبه کردند. این اقدام از سویی در جمع‌آوری تولید محتوای مردمی کمک می‌کند و از سویی سبک زندگی این شهیدان خود در فرهنگ‌سازی رفتاری افرادی که در این زمینه فعال‌اند، موثر است.

مدیر فرهنگسرای انتظار افزود: در سطح شهر 175 مسجد در زمینه سرود و800 مسجد در تئاتر فعال‌اند که کارهای فاخر و قابل توجهی ارائه می‌دهند که استفاده از این ظرفیت‌ها موجب تشویق جوانان مسجدی می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.