کرمانشاه؛

تولید "فرش" از روش‌های خانگی به روش‌های کارگاهی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باید در تولید فرش استان از روش‌های خانگی به سمت روش‌های کارگاهی برویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا رحیمی با بیان اینکه فرش کرمانشاه چند سال است که دچار رکود شده، گفت: از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید در استان صنعت فرش مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته، افزود: احیا تشکل‌ها و تعاونی‌های فرش از مهمترین این اقدامات بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار کرد: همچنین برای بهبود شرایط بافندگان نیز چاره اندیشی شده و تسهیلات مناسب و آموزش برای انها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه پشم گوسفندی کرمانشاه را از مرغوب ترین پشم‌های ایران دانست و عنوان کرد: بر اساس آمار جهاد کشاورزری، حداقل 3000 تن پشم در سال در استان تولید می‌شود که طی 2.5 سال اخیر با تدابیری که اندیشیده شده حدود نیمی از این مقدار در قالب کارگاه‌های کوچک و متوسط در استان شست و شو، نخ‌ریسی، رنگ رزی و ... می‌شود.

به گفته این مسئول، قرار است واحدهای بزرگتری برای فرآوری پشم در استان راه‌اندازی شود که چند سرمایه‌گذار نیز در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد همه 3000 تن پشم تولیدی استان به زودی در داخل کرمانشاه فرآوری شود و مستقیم برای صنعت فرش داخل استان به کار گرفته شود.

رحیمی استفاده از نخ نامرغوب را از معضلات صنعت فرش استان دانست که روی کیفیت فرش تاثیر می‌گذارد و یادآوری کرد: با فرآوری کامل پشم در داخل استان، نخ با کیفیت در اختیار بافندگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، روش ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.