رهبر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی:

انقلابی‌گری؛ تنها راه پیشرفت و تحقق اهداف نظام + اینفوگرافی

رهبر معظم انقلاب اسلامی: بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیاناتشان در حرم امام راحل گفتند: برای انقلابی بودن شاخص‌هایی وجود دارد، من پنج شاخص را در اینجا ذکر می‌کنم البته بیش از این‌ها می‌شود خصوصیاتی را گفت لکن فعلا پنج شاخص را برای انقلابی‌گری ذکر می‌کنم که ما باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد کنیم و حفظ کنیم هر جا هستیم، یکی در کار هنر، یکی در کار صنعت است، یکی در کار فعالیت سیاسی است، یکی در کار فعالیت علمی است، یکی در کار فعالیت اقتصادی و بازرگانی است، فرقی نمی کند این شاخصها در همه افراد ما ملت ایران می تواند وجود داشته باشد.



حضرت آیت الله خامنه‌ای اضافه کردند: پنج شاخص، اول پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب. این شاخص اول است، دوم هدف گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها، آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و برای رسیدن به آنها همت داشته باشیم، این شاخص دوم. سوم پایبندی به استقلال کشور، استقلال همه جانبه، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی که مهم‌تر از همه است، استقلال امنیتی پایبند باشیم به استقلال کشور این شاخص سوم. شاخص چهارم، حساسیت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن، این شاخص چهارم که البته باید دشمن را شناخت، نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سر باز زد این شاخص چهارم که عدم تبعیت را عرض کردیم قرآن جهاد کبیر نام نهاده است من این چند وقت دو سه بار در این باره صحبت کردم. شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که بسیار مهم است و اگر این پنج شاخص در کسی وجود داشته باشد قطعا انقلابی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.