مهم ترین اخبار اقتصادی پانزدهم خرداد ماه؛

توسعه کشت محصولات ارگانیگ / نرخ بهره بانکی نیازمند بازنگری است/ روند صعودی قیمت نفت

گسترش صنایع کوچک در سایه حمایت و توسعه کشت محصولات ارگانیگ تا اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی از مهم ترین عناوین اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


امام خمینی (ره) فرمودند:بانکداری به آن معنایی که در جاهای دیگر هست رواج پیدا بکند، مردم از صنعت و کار و سایر چیزها باز می‏مانند، می‏نشینند توی خانه شان و پولشان برایشان کار می‏کند و حال آنکه پول نباید کار بکند.


خبری از سوی شورای رقابت مبنی بر خروج دو خودرو تولید داخل از لیست قیمت گذاری اعلام شد، در این گزارش خودروهای جهانی با قیمت این دو خودرو را بررسی کرده ایم.



عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک ایران گفت:طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به تولید محصولات ارگانیک اختصاص می یافت اما در عمل توسعه آن در حد صفر باقی ماند.


کارشناس اقتصادی گفت: حل مشکل نرخ بهره در اقتصاد نیازمند استراتژی کلان است و بانک مرکزی نمی تواند با راه حل‌های کوتاه مدت خود مشکلات سیستم بانکی را ساماندهی کند.

امام خمینی (ره) فرمودند: اگر ما یک وابستگی اقتصادی داشته باشیم این موجب این می‏ شود که وابستگی سیاسی هم پیدا بکنیم، و وابستگی نظامی هم حتی پیدا بکنیم.


کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه توسعه صنعت کشور نیازمند اصلاح نقشه راه صنایع کوچک و بزرگ است گفت: با ارائه تسهیلات می توان گرهی از مشکلات این بخش را باز کرد.


نفت برنت دریای شمال با افزایش 12 سنت به ارزش 50.09 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.


کارشناس اقتصادی گفت: دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که صرف توسعه کشور و حمایت از تولیدات دانش بنیان و مغزافزاری گردد.



انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار