کتاب جدید نویسنده «پاییز ...» در راه است

در حال نوشتن کتابی هستم که امیدوارم تا پایان سال تمام شود، داستان راجع به خانواده‌ای در دهه هفتاد در اهواز است.

نسیم مرعشی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه برنامه جشن امضای کتابش در کتابفروشی «چتر» در رابطه با مرتبط نبودن رشته دانشگاهی‌اش با حرفه نویسندگی گفت: من به رشته‌ تحصیلی‌ام علاقه نداشتم و در سال آخر دانشگاه در مطبوعات شروع به کار کردم و این گونه به تدریج به داستان‌نویسی روی آوردم. 

وی درباره این که قبل از نویسندگی کلاس رفته است یا نه اظهار داشت: کلاس آموزشی نرفته‌ام اما در کارگاه آقایان سناپور و شهسواری شرکت کرده‌ام. تفاوت کلاس و کارگاه در این است که در کلاس معمولا اصول نویسندگی را تدریس می‌کنند اما در کارگاه روال به این شکل است که اثری نوشته می‌شود و دیگران درباره‌ آن نظر می‌دهند.

مرعشی راجع به حال و هوای چاپ اولین کتابش اظهار داشت: اولین نشری که کتابم را برای چاپ بردم نشر چشمه بود و خیلی خوشحالم که به من اعتماد کردند و توانستم با این انتشارات همکاری داشته باشم. وقتی کتاب را به نشر دادم، پس از تقریبا یک ماه پاسخ  دادند که کتاب را می‌خواهند اما پروسه چاپ آن مقداری طولانی شد و حدود یک سال و نیم طول کشید.

نویسنده کتاب «پاییز فصل آخر سال است» درباره تفاوت‌های دنیای رمان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی گفت: رمان نوشتن و فیلمنامه نوشتن تفاوت هایی با هم دارند. تعداد بینندگان فیلم معمولا خیلی بیشتر از کتاب است. علاوه‌ بر این نویسنده هنگام رمان نوشتن تنها است و خلق اثر را انفرادی انجام می‌دهد. اما فیلمنامه‌نویسی یک کار گروهی است و فیلمنامه‌نویس تنها یکی از افراد یک گروه پرتعداد است. کسی که کار انفرادی را به گروهی ترجیح می‌دهد رمان نویسی برایش راحت‌تر و خوشایندتر است.

وی درباره قابلیت اقتباس فیلمنامه از رمان خودش اظهار داشت: خودم فکر می‌کنم کتابم قابلیت فیلمنامه شدن را نداشته باشد یا لااقل این کار از من برنمی‌آید. اما ممکن است فیلمنامه کردن این کتاب برای کسانی که از من با تجربه‌تر هستند امکان‌پذیر باشد.

مرعشی در رابطه با کار جدیدش اظهار داشت: مشغول نوشتن کتابی جدید هستم که امیدوارم تا پایان سال تمام شود. این کار هنوز اسم ندارد اما حال و هوایش بسیار متفاوت از کار قبلی است.  داستان درباره خانواده‌ای است که در دهه 70 خورشیدی در اهواز زندگی می‌کنند و درگیر ماجراهای پس از جنگ هستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار