لرستان؛

اطاعت از ولی فقیه نشانه ولایت مداریست

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شخصیت امام خمینی(ره) در امام خامنه‌ای تجلی یافته است گفت: اطاعت عملی از ایشان نشانه ولایتمداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، تقوا را مبارزه با هوای نفس دانست و افزود: امام باقر (ع) در حدیثی میفرماید: هیچ بنده ای عالم نباشد مگر اینکه به بالادست خود حسادت نکند، به زیردست خود ذلت و اسارت روا ندارد و با هوای نفس خود مبارزه نکند.

وی ۱۴ خرداد سالرزو ارتحال ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و گفت: آشنایی با اندیشه ها و شیوه های رفتاری امام راحل برای همه ما بویژه نسل جوان ضروری است لذا باید از اندیشه ها و شیوه های رفتاری ایشان درس و عبرت گرفته و به آن ها عمل کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه اخلاص امام خمینی (ره) در شیوه های رفتاری ایشان باعث الگوگیری ما خواهد بود،افزود: یکی از شیوه های رفتاری رهبر کبیر انقلاب روحیه انقلابی و مسئله انقلابی بودن ایشان است که مقام معظم رهبری نیز امروز به طور مفصل به آن اشاره کردند.

آیت الله میرعمادی امام خمینی (ره) را امام انقلابی خواند و افزود: با اینکه ایشان در سن بالایی بود اما روحیه بسیجی، انقلابی و دشمن ستیزی داشت و این روحیه ایشان سبب پیروزی انقلاب شد.

وی انقلابی بودن، دشمن شناسی و قاطعیت امام خمینی (ره) در برابر دشمنان را درس بزرگی برای همگان دانست و گفت: امام راحل هرگز با شاه سازش نکرد و همواره با رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی و با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ مبارزه کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری را مسئله انقلابی بودن دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب در چند ماه اخیر روی آن پافشاری کرده و مردم و مسئولین را به آن توجه می دهد مسئله انقلابی بودن است بطوریکه روی مجلس شورای اسلامی انقلابی، مجلس خبرگان انقلابی، دولت انقلابی، قوه قضائیه انقلابی و مردم انقلابی دائما پافشاری می کند لذا باید مطمئن بود این موضوع از حساس ترین و ضروری ترین موضوعات در زمان فعلی است.

آیت الله میرعمادی یکی دیگر از اصول رفتاری امام راحل را توجه و خدمت به مردم، محور قراردادن آن ها، حمایت و پشتیبانی از ملت های مظلوم و مقاومت اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) دائما به مسئولین سفارش می کرد به مردم توجه داشته و به آن ها خدمت کنند و از ملت مسلمان فلسطین به عنوان مردم مظلوم حمایت و از نهضت های آزادی بخش اسلامی دفاع می کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مسائل اقتصادی بر استقلال اقتصادی کشور تاکید می کرد افزود: امام راحل خودکفایی و خود اکتفایی در مقابل تهدید و محاصره اقتصادی امری ضروری می دانست تا آنجا که دستیابی به استقلال اقتصادی را با تحمل هزینه های سنگین می پذیرفت و امروز هم مقام معظم رهبری در زمینه استقلال اقتصادی صحبت های مفصلی دارد.

خطیب جمعه خرم آباد تعصب و غیرت دینی، ایثارگری در برابر دشمنان، ساده زیستی و اتکاء به خداوند متعال را از دیگر شیوه های رفتاری امام خمینی (ره) دانست و افزود: امروز ما به این شیوه های رفتاری امام راحل نیاز داریم لذا باید هم اندیشه ها و هم شیوه های رفتاری ایشان را برای تداوم انقلاب اسلامی و مراقبت از انقلاب بکار بگیریم.

آیت الله میرعمادی به ۱۵ خرداد سالروز قیام خونین سال ۴۲ و زندانی شدن امام خمینی (ره) به دست رژیم شاهنشاهی اشاره کرد وافزود: اهمیت قیام ۱۵ خرداد به این دلیل بوده که این قیام مبداء تاریخ انقلاب اسلامی ما بوده و آغاز تاریخ انقلاب از این روز شکل گرفته است بطوریکه این قیام آثار و نتایج گران سنگی از خود برجای گذاشت.

وی افزایش آگاهی مردم، حضور بیشتر مردم در صحنه و تثبیت رهبری امام راحل را از نتایج قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دانست و گفت: با این قیام انقلاب اسلامی در مسیر صحیح قرار گرفت به همین علت امام خمینی (ره) تاکید داشت قیام ۱۵ خرداد برای همیشه زنده بماند و این روز برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در سخنان پایانی خود به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فضیلت های این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: در حال سپری کردن روزهای آخر شعبان هستیم و باید خود را کم کم برای ضیافت الهی در ماه رمضان آماده کنیم و شرط ورودبه ماه ضیافت الهی پرهیز از گناه،ادای واجبات و مستحبات و تلاوت قرآن است.

وی به حدیثی از امام رضا (ع) به اباسعد درخصوص فضیلت های سه روزآخرماه شعبان اشاره کردو افزود:امام رضا(ع) میفرماید هرکس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد وبه ماه رمضان وصل کند خداوند صواب دو ماه پی درپی روزه را برای او ثبت می کند لذا از آمادگی برای مهمانی خدا در رمضان نبایدغافل شد.

انتهای پیام/ب



برچسب ها: نمازجمعه ، لرستان ، 14خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.