توضیحات غریب پور درباره مصوبه کف فروش آثار نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر

مصوبه کف فروش تصمیی فاشیستی نیست بلکه ما اگر بخواهیم نمایشی را متوقف کنیم همه ی جوانب را ارزیابی خواهیم کرد

بهروز غریب پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در باره تصمیم شورای سیاست گذاری مبنی بر تعطیلی آثاری که به کف فروش نمی رسند،اظهار داشت: این مصوبه از وقتی که شورای سیاست گذاری ایرانشهر تشکیل شد, اجرایی شده و حتی آثاری بودند که به کف فروش نرسیدند و حتی با خود کارگردان هم که صحبت می کردیم موافق تعطیلی نمایششان بودند البته این موضوع در قراردادها هم ذکر می شود .
 
وی ادامه داد: رسیدن به حد نصاب کف فروش باعث می شود حیثیت تماشاخانه و نمایش حفظ شود همچنین اجرای این مصوبه امری طبیعی بوده و خلاف قائده نیست البته با این کار ما نمیخواهیم هنرمندی دچار مشکل شود.
 
غریب پور کم کاری گروهها را عامل کم بودن مخاطبشان خواند و بیان کرد: نمایش باید از لحاظ زیبا شناسی ، محتوا برای مخاطب جذابیت داشته باشد تا اثری فروش کند و این موضوع هشداری برای نمایش ها است، البته این مسئله در اکران فیلم ها هم وجود دارد و چنانچه فیلم سینمایی فروش نکند با تعطیلی روبرو می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مصوبه کف فروش تصمیی فاشیستی نیست بلکه ما اگر بخواهیم نمایشی را متوقف کنیم همه ی جوانب را ارزیابی خواهیم کرد مثلا اگر اثری به دلیل مشکلاتی چون تعطیلات رسمی کشور ویا ماههای رمضان فروش نمیکند ما همه اینها را در نظر میگیریم ولی به طور کل اگر نمایشی بی کیفیت  باشد هرچقدرم هم تبلیغ کند فروش نخواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.