آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

رشد نمرات نهایی دانش آموزان نسبت به سال گذشته ، تعیین تکلیف رشته های فنی و حرفه ای در مدارس ، جزئیات نقل و انتقال موقت فرهنگیان و جزییات آزمون استخدامی از جمله رویدادهای مهم در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
از مهم ترین رویدادهای وزارت آموزش و پرورش در هفته‌ گذشته رشد نمرات نهایی دانش آموزان نسبت به سال گذشته ، تعیین تکلیف رشته های فنی و حرفه ای در مدارس ، جزئیات نقل و انتقال موقت فرهنگیان و جزییات آزمون استخدامی بود.
 
جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 95
محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری اظهار داشت: به ازای یک سوم از بازنشستگان هر نهاد، پذیرش نیروی انسانی جدید صورت می گیرد و در آموزش و پرورش نیز این روند اجرایی می شود همچنین پیگیر صدور مجوز آزمون استخدامی هستیم و در اولین فرصت اطلاعات دقیق تر مبنی بر این موضوع اطلاع رسانی می شود.
 
جزئیات نقل و انتقال موقت فرهنگیان اعلام شد/ ضوابط ورود معلم به تهران
حسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: انتقال موقت نیرو به کلانشهرها امکان‌پذیر است اما شرایط و ضوابط خاصی را نیاز دارد که عبارتند از  داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت تا تاریخ 31 شهریور 95، همسران فرهنگیان که برای ادامه تحصیل مشمول تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری باشند، افرادی که تقاضای انتقال به منطقه آزاد کیش (هرمزگان) را دارند، متقاضیانی که به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی منطقه و تأیید محل مبدا و مقصد دارای شرایط خاص باشند و مستخدمینی که قصد دارند در سال تحصیلی جدید در مقطع  کارشناسی ارشد و بالاتر را در رشته مورد نیاز این وزارتخانه و البته در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند.
 
تخصيص ٣٠ ميليارد بودجه برای تأمين تجهيزات مدارس محروم
مرتضی رييسی رييس نوسازی و تجهيز مدارس كشور عنوان کرد: ٣٠ ميليارد تومان برای تامين تجهيزات مدارس محروم كشور در نظر گرفته شده و ما اين هدف را در نظر داريم كه سمت و سوی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش را در جهت برخوردار نمودن مناطق محروم انجام می دهيم.
 
٣٠ درصد مدارس كشور وضع استحكام مناسبي ندارند
اسحاق جهانگيری معاون اول رييس جمهور گفت: ٣٠ درصد مدارس وضع استحكام مناسبی ندارد و لازم است اين مدارس مقاوم سازی شوند تا دغدغه ای نداشته باشيم چرا كه آمار حوادث طبيعی در كشور بالاست.
 
تحصیل 2 و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس خیر ساز
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بیش از یک صد هزار کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده و بیش از 2 و نیم میلیون دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
 
رشد نمرات نهایی دانش آموزان نسبت به سال گذشته
عبدالرسول عمادی مدیرکل دفتر سنجش آموزش و پرورش بیان کرد: سطح سوالات مشکلی نداشته  و در چارچوب کتاب درسی بوده و در برخی دروس سبک طرح سوالات تفاوت کرده است و همچنین اعتراضات به جا مورد بررسی قرار می گیرند و سازوکارهای لازم برای پیگیری آنها در نظرگرفته شده است.
وی در ادامه بیان کرد: نتایج تصحیح اوراق تا امروز نشان دهنده رشد نمرات نسبت به سال گذشته است که این امر حاکی از استاندارد بودن سوالات امتحانی است؛بنابراین برپایی اعتراضات مبنی بر سخت بودن امتحانات بی اساس است.
 
 
تعیین تکلیف رشته های فنی و حرفه ای در مدارس
مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد:رشته های فنی و حرفه ای از 46 رشته به 41 رشته تقلیل کرد که پیش بینی می شود رشته نقشه کشی و معماری طی پنج سال آینده حذف شود.
وی در ادامه افزود: رشته کودکیاری به نام تربیت کودک ،‌تغییرعنوان داشته است هم چنین رشته های مکاترونیک،‌فتوگرافیک،‌حمل ونقل و تولید برنامه تلویزیونی از رشته هایی است که امسال جز رشته های فنی و حرفه ای گنجانده شده است.
 
 
ورود مقطع فنی و حرفه‌ای به مدارس آموزش از راه دور/جزئیات تعیین شهریه
گودرز شاهمرادی مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش آمادگی خود را جهت ورود فنی و حرفه‌ای‌ها به مدارس آموزش از راه دور اعلام کرد.
وی در خصوص جزییات شهریه افزود: موضوع شهریه ثابتی در نظر گرفته شده که مبلغ آن در هر نیم سال 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین میزان شهریه برای نیم سال تابستان و کمتر از 8 واحد درسی 25 هزار تومان در نظر گرفته شده، نرخ هر واحد درسی در هر استان متفاوت است که قریب به 200 هزار تومان در هر نیم سال از فراگیران دریافت می‌شود.
 
 
9 هزار کلاس درس در مدارس شاهد هوشمند هستند
محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید و وضعیت هوشمندسازی این مدارس گفت: در حال حاضر 9 هزار کلاس درس هوشمندسازی شده در مدارس شاهد وجود دارد و سعی داریم تا 5 سال آینده 13 هزار کلاس درس این مدارس را هوشمندسازی کنیم.
 
کودکان پنج سال تمام هم به طرح سنجش سلامت اضافه شدند
معاون وزیر آموزش و پرورش از ادامه طرح سنجش سلامت برای کودکان پنج سال تمام بعد از شروع سال تحصیلی خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار