اذعان وزارت خارجه آمریکا به سانسور خبری/ تأیید حذف بخشهایی از اظهارات سخنگوی این وزارتخانه درباره ایران

سرانجام پس از جنجال فراوان وزارت خارجه آمریکا پذیرفت بخشی از اظهارات سخنگوی خود درباره ایران در سال 2013 را حذف کرده بود.

اذعان وزارت خارجه آمریکا به سانسور خبری/ حذف بخشهایی از اظهارات مرتبط با ایران سخنگوی این وزارتخانه تأیید شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، سرانجام پس از چند سال جنجال، وزارت امور خارجه آمریکا به یک مسئله درباره ایران اذعان کرد. مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کردند  یک بخش از نشست خبری سخنگوی این وزارتخانه را در دوم دسامبر 2013 (12 اسفند 91) که درباره ایران بود حذف کردند. این بخش به پرسش «جیمز روزن،» خبرنگار فاکس نیوز، از «جنیفر ساکی،» سخنگوی وقت وزارت امورخارجه آمریکا، مربوط بود. در این بخش، ساکی فاش کرد دولت آمریکا رسانه ها را درباره مذاکرات هسته ای ایران گمراه می کند. 

«جان کربی،» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در پاسخ به این پرسش که آیا این نوع اقدام، بخشی از رویه وزارت امور خارجه است، گفت: «ما دروغ نمی گوییم. یکی از اصول اساسی برای اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه باشیم این است که دروغ نگوییم. وقتی سخنگو دروغ بگوید، اعتبار او به شدت مخدوش می شود. جنیفر ساکی هم نگفته است که دروغ گفتن مشکلی ندارد؛ بلکه او گفته است گاهی دیپلماسی مستلزم رعایت مسائل محرمانه است تا اینکه نتیجه بخش باشد. این سخن به طور کامل درست است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
حکومت در آمریکا برمبنای دروغ و دروغگوئی به مردم آمریکا و جهانیان شکل گرفته است !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
امریکا دجال (دروغگو) اخرالزمان است
آخرین اخبار