دومین سفیر زن افغانستان در اندونیزی شروع به کار کرد

سفیر جدید افغانستان در اندونیزی اعتمادنامه‌اش را به رییس جمهور آن کشور تقدیم کرد.

دومین سفیر زن افغانستان در اندونیزی شروع به کار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رویا رحمانی، سفیر جدید افغانستان در اندونیزی اعتمادنامه‌اش را طی مراسم ویژه با سفرای هفت کشور دیگر به رییس جمهور آن کشور سپرده‌است.

سفارت افغانستان در اندونیزیا با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید خانم رحمانی یک روز پیش اعتمادنامه‌اش را طی مراسم ویژۀ تشریفاتی با نواختن سرود ملی کشور، به جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونیزیا سپرده‌است.

سفرای کشورهای صربستان، میان‌مار، تیمور شرقی، اتیوپیا و سفیران غیر مقیم گانا، بوتسوانا و لیتوانیا نیز هم‌زمان با سفیر افغانستان در کاخ ریاست جمهوری اندونیزیا اعتمادنامه‌های‌شان را به رییس جمهور ویدودو سپرده‌اند.

رییس جمهور اندونیزیا پس از مراسم اعتمادنامه به افزایش روابطش با کشورهایی که به شمول افغانستان سفرای تازه در آن کشور گماشته‌اند تاکید کرده و گفته‌است که در مناسبات‌شان با کشورها ارزش‌های دیموکراتیک را رعایت خواهند کرد.

رویا رحمانی پس از مراسم تاکید کرده‌است که افغانستان در روابظش با جمهوری اندونیزیا به حیث بزرگ‌ترین کشور اسلامی جهان ارزش فراوان قایل است و خواهان توسعۀ روابط، در بخش‌های مختلف به شمول اقتصاد، معارف و ارتقای ظرفیت می‌باشد.

البته باید یادآور گردید، رویا رحمانی در حالی به حیث سفیر افغانستان در اندونیزیا تعیین گردیده که رییس جمهور غنی پیش از این به دادن سهم بیش‌تر به خانم‌ها در رهبری نهادهای دپلماتیک و سفارت‌خانه‌های افغانستان در خارج از کشور سخن گفته بود.

پیش از این در اواخر سال گذشته شکریه بارکزی نیز به عنوان سفیر افغانستان در کشور ناروی تعیین گردیده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار