اشتاین مایر: ترکیه به مصوبه بوندستاگ واکنش افراطی نشان ندهد

وزیر خارجه آلمان گفت: ترکیه نباید به تصمیم پارلمان آلمان در مورد کشتار ارامنه، واکنش افراطی نشان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد ترکیه به شکلی «افراطی» به برسمیت شناخته شدن نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان (بوندستاگ) واکنش نشان ندهد.

مصوبه پارلمان آلمان در شناسایی کشتار ارامنه به عنوان نسل کشی خشم آنکارا را برانگیخت.وزیر امور خارجه آلمان در جریان دیدار از آرژانتین  گفت:« این تصمیم، تصمیمی است که  پارلمان آلمان کاملا مستقل اتخاذ کرده است.

همانگونه که پیش بینی می شد، ترکیه به این موضوع واکنش نشان داد و من امیدوارم ما در روزها و هفته های آینده بتوانیم از واکنش های افراطی پیشگیری کنیم.»

این وزیر آلمان که پیش از رای گیری در پارلمان آینده درباره مفید بودن چنین قطعنامه ای در پارلمان آلمان ابراز تردید کرده بود گفت آلمان با حدود سه میلیون ترکیه ای تبار خود «بسیار مرتبط با ترکیه است» و همچنین به روابط اقتصادی و مشکل زای مربوط به بحران آوارگان اشاره کرد.» وی همچنین اطمینان داد می خواهد تلاش های خود را برای اینکه ارمنستان و ترکیه درباره سخن نگویند بلکه با همدیگر سخن بگویند  افزایش دهد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هم ابراز اطمینان کرد این قطعنامه به طور جدی بر روابط ترکیه و آلمان تاثیر خواهد گذاشت. این رای گیری روابط پیش از این پرتنش با آنکارا به ویژه درباره اجرای توافقنامه بحث برانگیز بین اتحادیه اروپا و ترکیه را پیچیده می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار