شهرکرد؛

تحقق اهداف حوزه سلامت نیازمند یاری خیرین است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقق اهداف حوزه سلامت همچنان نیازمند یاری خیرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، در آئین تجلیل از خیرین سلامت استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، گفت: حوزه سلامت نیازمند مساعدت خیرین است و فرقی نمی کند که مقدار آن چقدر و چگونه باشد.

وی افزود: هر کس می تواند در کشور،‌ استان و شهر خود با مشارکت در احداث پروژه های خیری بخش سلامت، ضمن کمک به ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی، از شیوع بیشتر بیماری های صعب العلاج و رنج آور جلوگیری کند.

قاضی زاده هاشمی، با اشاره به بهره برداری بیش از 100 پروژه بهداشتی و درمانی طی سال های گذشته و با مشارکت خیرین در چهارمحال و بختیاری، گفت: امسال نیز پروژه های جدیدی با اعتبار بیش از 500 میلیارد ریال در سطح این استان آغاز شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تأکید بر اهمیت ادامه این روند در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد: با وحدت، هماهنگی و همدلی مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد انسجام قوی تر و رفاه و آسایش بیشتر مردم بویژه در حوزه سلامت باشیم.

قاضی زاده هاشمی همچنین، حمایت فرمانداران و شهرداران در زمینه توسعه فعالیت های حوزه سلامت را بسیار موثر دانست.

وی،‌ همچنین با تقدیر از خیرین و فعالیت های ارزشمند آنان گفت: بی تردید نوع دوستی و کمک به تأمین و حفظ سلامت جامعه، از اعمال صالح و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه کاهش قیمت نفت، ‌افزایش تورم، ‌و ادامه پرداخت یارانه ها، ‌زمینه ساز بروز مشکلات عدیده در حوزه سلامت کشور شده است.

وی ادامه داد: علیرغم کاستی های موجود،‌ برنامه تحول نظام سلامت ادامه خواهد یافت و مردم با رعایت نکات تغذیه ای و توجه بیشتر به مقوله خود مراقبتی می توانند ضمن جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، در تقویت زیرساخت های بهداشتی هم کمک کننده باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه تعداد زیادی پایگاه بهداشت و مرکز جامع سلامت در سطح کشور مورد نیاز است، از خیرین برای مشارکت در احداث این پروژه ها دعوت به عمل آورد و گفت: دولت نیز 50 درصد هزینه ها را تقبل می کند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در حال حاضر، حداقل 500 تخت بیمارستانی در سطح چهارمحال و بختیاری نیاز است که امسال با بهره برداری از طرح های نیمه تمام در مرکز استان و سایر شهرستان ها، بخشی از این کمبود رفع می شود.

آئین تجلیل از خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ‌استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی،‌ ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، و خیرین فعال حوزه سلامت استان، در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور بررسی و بازدید از طرح ها و پروژه های حوزه سلامت و بهداشت و درمان، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار