ساری،

رونق دهکده صنایع دستی رامسر

دهکده صنایع دستی رامسر با 90 درصد ظرفیت تابستان امسال آماده میزبانی از گردشگران داخلی وخارجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره گردشگری رامسر با بیان اینکه دهکده صنایع دستی این شهرستان در نوروز 93 با 60 درصد ظرفیت در رامسر آغاز به کار کرد، گفت: سازه‌های موجود در دهکده صنایع دستی از چوب و پوشش آن از شالی برنج به سبک خانه‌های قدیمی شمال ایران گیلان و مازندران و به صورت سنتی است.

حسین متاجی افزود: بیشترین فعالیت‌های دهکده صنایع دستی در بخش‌های گردشگری شامل رستوران، کافی شاپ، عکاس‌خانه سنتی، چایخانه سنتی، تولید شیرینی‌های سنتی، انواع ترشیجات سنتی و هم‌چنین در بخش صنایع دستی شامل رشته لباس‌های محلی، چادرشب بافی، قالیبافی ، سفالگری، صنایع دستی دریایی ، صنایع دستی چرمی ، تاکسیدرمی است.

وی با بیان اینکه چادرشب در رامسر و شهرهای کتالم، سادات شهر و در بسیاری از روستاهای این شهر بافته می‌شود و قدمت آن به بیش از 200 سال می‌رسد گفت: تولید کنندگان اصلی آن زنان روستایی هستند که با استفاده از نخ‌های ابریشمی و کامواهای رنگارنگ چادر شب‌هایی با رنگ‌های زنده و شاد می‌بافند.

رئیس اداره گردشگری رامسر گفت: چادر شب در اندازه‌های دو در دو با زمینه‌های قرمز و رنگ‌های شاد و دارای طرح‌های مشبک و چهارخانه با نقوش هندسی، گیاهی و حیوانی بافته می‌شود و نقوش آن ذهنی و بر اساس اشیاء و حیوانات هم اکنون بافته و به فروش می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.