اهواز؛

«هلال و هیل» از برنامه های صدا و سیمای خوزستان

برای امسال ایام عید فطر هم برنامه ریزی شده تا سه برنامه شبیه خندوانه را با حضور مردم در یک سالن با دکوراسیون خوب و در خور شأن برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل صدا و سیما خوزستان گفت: هلال و هیل یکی از برنامه های پیشانی صدا و سیمای مرکز خوزستان است.
مسلم رحیمی اظهار کرد: مجموعه هلال و هیل بعد از اذان مغرب است و سعی می کنیم برای پخش این برنامه مقداری از افطار بگذرد، شب های قدر نیز قطعا حرمت نگه خواهیم داشت.

وی افزود: برای امسال ایام عید فطر هم برنامه ریزی شده تا سه برنامه شبیه خندوانه را با حضور مردم در یک سالن با دکوراسیون خوب و در خور شأن برگزار کنیم.

مدیرکل صدا و سیما خوزستان با اشاره به اینکه مجموعه هلال و هیل تکرار پخش هم دارد، گفت: تولید نمایش یکی از کارهای پیچیده و هنری است که همکاران بخش عربی هم استعداد تولید کارهای خوب در این حوزه را دارند.

رحیمی بیان کرد: در برنامه هلال و هیل پیام های اجتماعی، معضلات و راه مبارزه را در قالب طنز بیان می کنیم. نظرات بینندگان را هم در نظر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به حرکت صدا و سیما به سمت تولید برنامه های ضبطی بیان کرد: در راستای بالا بردن کیفیت برنامه ها اقدام به تولید برنامه به صورت ضبطی می کنیم. در برنامه های ضبطی خطاها و درصد اشکالات کمتر و در مقابل نیز کیفیت بیشتر است.
مدیرکل صدا و سیما خوزستان تأکید کرد: هلال و هیل یکی از برنامه های پیشانی صدا و سیمای مرکز خوزستان است.
رحیمی یادآور شد: زنده بودن برنامه صرفا برای مجری و دوربین خوب است ولی اگر بنا باشد تا از ۶ بازیگر در برنامه ای استفاده شود آن وقت نمی توان آنها را به خوبی منسجم کرد.

وی اضافه کرد: به تهیه کننده برنامه هلال و هیل پیشنهاد می شود تا تکرار این برنامه را به صورت زیرنویس فارسی پخش کنند.

مدیرکل صدا و سیما خوزستان گفت: بینندگان برای ما مهم هستند و قطعا نظرات آنها را در برنامه لحاظ  خواهیم کرد. برای اینکه یک برنامه ۱۰۰ درصد خوب دربیاید کمی سخت است و برای همین برنامه هایی که نمره بالای ۷۰ بگیرند به عنوان برنامه های موفق تلقی می شوند.

رحیمی با اشاره به اینکه داریم به پیشواز رمضان می رویم، ادامه داد: قاریان قرآنی را در برنامه ها دعوت می کنیم، با نشان دادن تصاویری از مساجد و پخش مناجات شعبانیه ضبط شده بومی خوزستان فضای معنوی و نورانی رمضان را نهادینه می کنیم.

وی تأکید کرد: رمضان ماه نزول قرآن است ولی حرکت ها و برنامه های صدا و سیمای مرکز خوزستان فقط مختص ماه مبارک رمضان نیست. به عنوان مثال برنامه نغمه های نورانی را روزهای جمعه هر هفته پخش می کنیم.

مدیرکل صدا و سیما خوزستان گفت: جمع خوانی قرآن کریمی یکی از مهمترین برنامه های قرآنی و پیشانی برنامه های این حوزه صدا و سیمای مرکز خوزستان است. این برنامه منحصر به فرد با همکاری مسئولان مختلف از جمله ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استانداری، اوقاف، ارشاد، سپاه پاسداران، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرمانداران و دارالقرآن ها اجرا می شود.

رحیمی اضافه کرد: جمع خوانی قرآن هر روز در یک شهرستان است و پخش آن به صورت زنده واقعا کار سختی است. قبل از پخش برنامه هر روز یک تفسیر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای از همان جزئی که قرار است آن روز قرائت شود را توسط کارشناسان قرانی بومی استان خواهیم داشت.

وی در ادامه پیشنهاد داد: خبرگزاری ها، پایگاه ها و سایت های خبری استان می توانند باکس خبری تفسیر قرآن را در سایت های خود پیش بینی کرده و تفسیر مجمل جزءهای قرآنی که هر روز قبل از جزءخوانی قرآن کریم پخش می شود را به صورت خبر پیاده کنند.

مدیرکل صدا و سیما خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان مهد قرآنی و تعلیم قرآن است، گفت: برنامه جمع خوانی قرآن کریم از ساعت ۱۸ تا ۱۹ هر روز پخش می شود. قریب به ۶۰ نفر از قاریان خوزستانی که به تأیید شورای عالی قرآن رسیدند برای حضور و اجرای این برنامه مشارکت خواهند داشت.

رحیمی تصریح کرد: خیلی از بخش ها نیز برای جمع خوانی قرآن اعلام آمادگی کردند که حتما حضور پیدا خواهیم کرد و بعد از ضبط برنامه آنها را در فواصل مختلف نشان دهیم. همچنین با شبکه قرآن مذاکراتی داشتیم تا برای ساعت ۱۲ شب قرائت قرآنی محلات مختلف را پخش کنند.

وی اظهار کرد: در بحث آیه های علوی نیز یک برنامه کوتاه ۶ تا هشت دقیقه ای را پخش خواهیم کرد. عنوان طرح از قدر تا غدیر است و پخش آن از شب های غدیر شروع و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل صدا و سیما خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۹۰ قسمت کوتاه از آیه های علوی پخش می شود، عنوان کرد: برنامه فوق با در نظرگرفتن نظرات علمای اهل سنت و تشیع تهیه شده است.

رحیمی عنوان کرد: امسال از قاریان درجه اول استان ضبط های چند دقیقه ای قرآن را تهیه می کنیم تا برای آیات قبل از پخش اذان از شبکه خوزستان از آنها استفاده کنیم. همچنین از مؤذن های استانی نیز برای پخش استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: برنامه روشنی های شهر را نیز ویژه افطار به زبان فارسی پخش خواهیم کرد. محتوای بیشتر این برنامه افراد خیر در زمینه های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی است. در حقیقت اشخاصی که کارهای ویژه انجام داده اند را برای حضور در برنامه دعوت می کنیم.

مدیرکل صدا و سیما خوزستان یادآور شد: برنامه سحرخیزان را هم داریم که معرفی علمای درگذشته خوزستانی است و قبل از اذان صبح پخش می شود. در این برنامه از زندگی و سخنان این علما استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.