گرگان؛

میز تجاری قزاقستان در گلستان

میز تجاری قزاقستان، پنجمین کشور مقصد صادرات از گلستان، دیشب ، در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از گرگان؛در این گردهمایی اقتصادی که با حضور تجار و بازرگانان قزاق و ایرانی در گرگان مرکز گلستان برگزار شد ، سرکنسول قزاقستان ازایجاد سرای تجاری ایران در کشورش خبر داد.

اونطلب اونالبایف افزود ؛ قزاقستان آمادگی دارد با ایجاد سرای تجاری استان های شمالی ایران به معرفی هر چه بیشتر کالاهای ایرانی و سهولت تجارت برای بازرگانان ایرانی کمک کند.

سرکنسول قزاقستان در گرگان پیشنهاد کرد  ؛ استان های شمالی ایران در یکی از شهرهای آلماتی و یا آکتائو یک سرای تجاری داشته باشند و این سرا ، محلی برای معرفی و شناساندن کالاهای ایرانی در قزاقستان باشد.

به گفته وی در این زمینه می توان از ظرفیت قزاق های مقیم گلستان هم برای مترجمی استفاده شود.

قزاقستان از کشورهای آسیای میانه است که ایران و از جمله استان گلستان روابط تجاری نزدیکی با آن دارد.

راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان که آذرماه سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون واقع در شرق استان گلستان افتتاح شد، زمینه ساز توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه از جمله کشور قزاقستان را بیش از پیش فراهم کرد.

اکنون فعالیت تجاری بین استان گلستان و کشور قزاقستان با استفاده از راه زمینی و خط ریلی از طریق گمرک اینچه برون واقع در گنبدکاووس و عبور از ترکمنستان و خط دریایی از طریق بندرترکمن انجام می شود.

استان گلستان زمینه صادرات محصولات و تولیدات صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری به قزاقستان را دارد و این کشور نیز می تواند در زمینه صادرات گندم و تولیدات معدنی با ایران همکاری های خود را توسعه دهد.

پارسال حدود چهار میلیون دلار کالا از گلستان به این کشور صادر شد.

انتهای پیام/-پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.