بان کی مون: احتمال افزایش حملات داعش خارج از مناطق تحت کنترل

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد داعش وارد مرحله جدیدی شده است که می تواند حملات بیشتری علیه غیرنظامیان خارج از مناطق تحت اشغال خود انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی داعش وارد مرحله جدیدی شده است که می تواند حملات بیشتری علیه غیرنظامیان در خارج از مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق انجام دهد.

بر اساس این گزارش که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده است گروه تروریستی داعش در ماه های اخیر حملاتی در یازده کشور انجام داده که در این حملات بیش از پانصد نفر کشته شده اند. این حملات در بنگلادش، بلژیک ، مصر ، فرانسه ، آلمان، اندونزی ، لبنان ، پاکستان ، روسیه ، ترکیه و در آمریکا انجام شده است.

در این گزارش آمده است:«حملات اخیر از سوی اعضای داعش نشان می دهد این گروه تروریستی وارد مرحله جدیدی شده است که احتمال انجام عملیات نسبت به حملات مرکزی بیشتر شده و همچنین حملات علیه غیر نظامیان در سراسر جهان افزایش یافته است.»

این گزارش می افزاید کشورهای عضو سازمان ملل متحد از افزایش قابل توجه خارجی هایی خبر می دهند که در پی شکست های داعش از سوریه و عراق باز می گردند.

حملات پاریس و بروکسل ظرفیت این گروه را برای انجام حملات پیچیده و هماهنگ با نیروهای خارجی که از سوریه بازمی گردند به نمایش گذاشت.

سران  داعش به دنبال «تقویت نقش» شاخه های پیوسته به این گروه و توسعه کمپین نظامی این گروه افراطی هستند.

در این گزارش همچنی آمده است: صدها عضو خارجی در لیبی در حال گسترش اند؛ در حالی که عده دیگری در حال ایجاد شاخه های جدید در چارچوب راهبرد گروه تروریستی داعش برای توسعه در سطح بین المللی هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار