اهواز،

رئیس کل دادگستری خوزستان: اجازه نمي‌دهيم استقلال قضات مخدوش شود

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اجازه نمي‌دهيم استقلال قضات در دادگستري مخدوش شود و هيچ نهادي تاكنون موفق نشده تصميمات خود را به دستگاه قضايي تحميل كند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد افشارنیا در اولین همایش قضات و مديران قضايي دادگستری خوزستان با اشاره آيه 8 سوره مائده، اظهار کرد: در قرآن به اجرا و قيام به عدالت تأكيد شده است.قاضي نبايد ميلي باطني و دروني به هيچ‌كدام از اصحاب دعوا داشته باشد. فردي كه مي‌خواهد در محضر دادگاه گواهي دهد نيز نبايد جز به حق شهادت دهد.

وی با بيان‌ اين‌كه هواپرستي سرچشمه همه مظالم و گمراهي‌هاست، گفت: افراد پرنفوذ، گروههاي سياسي و جريان‌هاي خاص نبايد موجب تحريف حق و يا ممانعت از حق شوند. همان‌گونه در اين آيه آمده است، خداوند به اعمال همه ما آگاه است.

وي تصريح كرد: همه ما بنا به وظيفه خطيري كه به عهده گرفته‌ايم، بايد تلاش كنيم حق را بشناسيم، تميز دهيم و آن‌را احقاق كنيم.

افشارنيا گفت:‌ دقت در رسيدگي‌ها، شنيدن اظهارات طرفين دعوي، بررسي كامل ادله طرفين و استفاده و تجهيز فناوري‌هاي نوين از نكاتي است كه بايد مورد توجه قضات و مديران قضايي قرار گيرد.

وي اظهار کرد: معاونت فناوري اطلاعات قوه قضاييه برنامه‌هاي متعددي را در دست تدوين دارد كه با بهره‌گيري از آن‌ها مي‌توان به سرقت و دقت در رسيدگي‌ها افزود.

رئيس كل دادگستري خوزستان ادامه داد: حفظ سلامت دستگاه قضايي و وابستگان به اين دستگاه همچون وكلا، كارشناسان و ضابطين قضايي، مورد توجه و تأكيد رئيس قوه قضاييه بوده است.

افشارنيا گفت: هدف حفاظت تحقيق و تفحص در زندگي خصوصي قضات و كاركنان و مچ‌گيري آنان نيست بلكه وظيفه دارد تا از نيروهاي خود حراست و صيانت كند.

وي افزود: دستگاه قضایی مي‌تواند در جهت امنيت پايدار و تأمين سلامت جامعه كمك كند تا همگان وظايف خود را به سرانجام برسانند.

افشارنيا ادامه‌داد: يكي ديگر از نكاتي كه بايد مورد توجه قرار گيرد، شفافيت كار در دادگستري‌هاست كه با فراگير شدن دادرسي الكترونيك و قرار گرفتن محتويات پرونده در سيستم، امكان دسترسي راحت‌تر اصحاب دعوي و وكلاي آنان به اطلاعات پرونده آسان‌تر مي‌شود.

وي با اشاره به آمار پرونده‌هاي سال گذشته دادگستري خوزستان، گفت: در سال گذشته 518 هزار و 554 فقره پرونده وارد محاكم قضايي استان شد و 493 هزار و 722 فقره آن مختومه گرديد. اين درحالي است كه شوراي حل اختلاف استان نيز در اين مدت به 153 هزار و 521 فقره پرونده رسيدگي كرد كه جاي تقدير دارد.

افشارنیا بیان کرد: سرقت، ضرب و جرح عمدي، تهيد، ايراد صدمه بدني ناشي از تصادفات رانندگي وتوهين پنج جرمي است كه بيشترين پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.