سیستان وبلوچستان؛

پوشش بیمه‌ای صنایع دستی با صندوق بیمه اجتماعی

صنعتگران صنایع دستی استان می توانند از ظرفیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای پوشش بیمه ای خود استفاده کنند.

پوشش بیمه‌ای صنایع دستی با صندوق بیمه اجتماعی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان؛روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان، کامبیز مشتاق گوهری در دیدار با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: نبود چتر حمایت بیمه ای یکی از دغدغه‌های اصلی اغلب صنعتگران به ‌ویژه صنایع دستی ساکن در روستاهای استان است. 

وی بیان کرد: طرح بیمه شاغلان صنایع ‌دستی از سال 89 تا شهریور 93 به اجرا درآمد که بالغ‌ بر 700 نفر توانستند بیمه شوند اما به دلایلی ازجمله کمبود اعتبارات، این طرح متوقف شده است. 

وی افزود: صنعتگران صنایع دستی ساکن در روستاهای سیستان و بلوچستان خوشبختانه در این طرح جدید با کمترین هزینه می ‌توانند نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان نیز گفت: مزایای عضویت خانوارهای روستایی در صندوق بیمه اجتماعی، می تواند بسیاری از مشکلات صنعتگران صنایع دستی استان را بر طرف کند. 

امان الله شاقوزایی افزود: فرایند نام نویسی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بسیار آسان بوده و صنعتگران صنایع دستی ساکن در روستاها و یا شهرهای زیر 20 هزار نفر، می توانند تحت پوشش این صندوق قرار ‌گیرند.
 
وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در صندوق بیمه اجتماعی سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید از این امکانات برای بیمه کردن صنعتگران صنایع دستی استفاده کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار