فاشیسم صهیونیستی در ایستگاه آخر

مناطق اشغالی فلسطین پادگانی بزرگ است که مردم آن با نژاد پرستی مخالفند و از مساوات و زندگی مشترک در کنار یکدیگر حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرکل اتحادیه عرب از رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین سنگر فاشیسم، استعمار و تبعیض نژادی در جهان یاد کرد و در اجلاسی که به منظور بررسی طرح صلح فرانسه برگزار شد، مواضع لجبازانه این رژیم را محکوم کرد.

نبیل العربی، در این نشست بر لزوم ارائه تضمین‌های بین المللی مشخص برای آغاز مذاکرات جدی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی تاکید کرد و گفت، این مذاکرات باید بر اساس مرجعیت‌های مشروع بین‌المللی و ساز و کار اجرا و برنامه زمانی مشخص برای اجرای توافقات صورت گرفته برگزار شود تا دستیابی به راه حل نهایی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تضمین شود.

فاشیسم صهیونیستی در ایستگاه آخر

العربی خاطرنشان کرد که طرف‌های عربی از طرح فرانسه برای نجات راهکار تشکیل دو کشور که امیدها به شکستن طلسم کارآمدی و نتیجه‌بخش بودن تلاش ها برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تحقق صلح در منطقه را زنده کرد، حمایت می‌کنند. وی تاکید کرد، اقدامات یک‌جانبه اتخاذ شده از سوی اسرائیل برای تغییر اوضاع سیاسی و جمعیتی و در نهایت یهودی‌سازی قدس و تضعیف ارکان راهکار تشکیل دو کشور کاملا آشکار است اما این رژیم با سیاست خود در زمینه مخالفت با راهکار سازش، تجاوزات بی وقفه و دیگر اقدامات، قطعنامه‌های بین‌المللی و احکام حقوق بشر بین‌المللی را نادیده گرفته و جامعه بین‌المللی هم این مسائل را نادیده گرفته به طوری که رژیم صهیونیستی امروز به آخرین سنگر فاشیسم، استعمار و تبعیض نژادی در جهان تبدیل شده است.

در این راستا هزاران یهودی و عرب ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین علیه اقدامات فاشیستی و اشغالگری صهیونیست ها تظاهرات کردند. در این تظاهرات که در تل‌آویو برگزار شد، شماری از نمایندگان کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی هم حضور داشتند. 

به گفته معترضان، مناطق اشغالی فلسطین پادگانی بزرگ است که مردم آن با نژاد پرستی مخالفند و از مساوات و زندگی مشترک در کنار یکدیگر حمایت می کنند و با اشغالگری مخالفت کرده و از صلح عادلانه و استقلال دو ملت (یهود و فلسطین) حمایت می کنند و به عدالت اجتماعی ایمان دارند، اما صدای ساکنان این پادگان شنیده نمی شود. آنها افزودند: در صحنه سیاسی این پادگان، اراذل و اوباش و نژادپرستان مسلط هستند و ما امروز برای شنیده شدن این صداها تظاهرات کرده ایم. آنها همچنین به حضور آویگدور لیبرمن در کابینه نتانیاهو به عنوان وزیر جنگ اعتراض کردند.

فاشیسم صهیونیستی در ایستگاه آخر

در چنین شرایطی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آمادگی خود را برای تبادل اراضی با اسرائیل در صورت لزوم اعلام کرد. محمود عباس گفت: قدس شرقی پایتخت فلسطین است و مرزهای چهارم ژوئن نیز مرزهای کشور ماست. وی ضمن اعلام مخالفت مجدد خود با تعیین مرزهای موقت و پروژه‌های اجاره دادن اراضی، بر آمادگی خود برای تبادل اراضی در صورت لزوم تأکید کرد. وی خواهان تشکیل دولت وحدت ملی شد که جنبش حماس در آن شریک بوده و به سیاست‌های دولت فلسطین پایبند باشد. عباس همچنین گفت: مانعی برای حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در خاک فلسطین نیست.

از سویی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد اسرائیل باید به تمامی قطعنامه‌هایی که در کنفرانس بین‌المللی صلح پاریس صادر می شود، پایبند باشد. موگن لیکتوفت تاکید کرد: سازمان ملل تمامی تلاش خود را برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها انجام می‌دهد. وی گفت:‌ کنفرانس صلح پاریس فرصت بزرگی برای بازگشت دوباره مذاکرات میان دو طرف است. گفتنی است کنفرانس بین‌المللی صلح سوم ژوئن آتی(۱۴ خرداد) در پاریس با هدف ازسرگیری مذاکرات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برگزار خواهد شد. 

این درحالی است که اتحادیه عرب نیزدر جلسه فوق العاده خود که با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شد با طرح فرانسه برای از سرگیری گفتگوهای سازش موافقت کرد. از طرفی وزارت خارجه سوئیس امروز میزبان نشست بین‌المللی در مورد آشتی میان گروه‌های فلسطینی و راهکار تشکیل دو کشوری است.

در خبری دیگر ایرلند تازه ترین کشور اروپایی است که به کمپین تحریم اسرائیل موسوم به «بی دی اس» به خاطر رفتار رژیم تل آویو با فلسطینی‌ها پیوست. پیش از این سوئد و هلند نیز از تحریم اسرائیل حمایت کرده بودند.

در کناره غربی رود اردن ، مردم فلسطین در جهنمی زندگی میکنند که دیگر قابل تحمل نیست. از یک طرف ارتش فاشیست اسراییل در این منطقه یک زندان با اعمال شکنجه و قتل عام براه انداخته واز طرف دیگر حکومت دست نشانده اسراییل-حکومت خودگردان محمودعباس در این منطقه دیگر توان کنترل مردم را ندارد.

فاشیسم صهیونیستی در ایستگاه آخر

اوضاع اقتصادی بقدری وحشتناک است که حتی نیروهای سرکوبگر محمود عباس برای ساکت کردن مردم فلسطین حقوق کافی دریافت نمیکنند تا مردم را کاملا سرکوب کنند .از این نظر ارتش اسراییل مجبور است در صورت یک قیام یا انتفاضه قریب الوقوع دیگر،خودش مستقیم به قصابی فلسطینیان همت گمارد و وعوامل ارتش خودگردان را هم قتل عام کند.

آمارها وارقام نشانگر یک شورش بزرگ بر علیه حکومت اشغالگراسراییل را نشان میدهد. مثلا درماههای قبل از ۲۰۱۴ تعداد سنگ اندازی ومولوتف کوکتل علیه نیروهای اسراییل حدود ۲۰۰ بار در ماه گزارش شده بود. اما بعد از سال ۲۰۱۴ این تعداد به بیش از ۵۰۰۰ در ماه افزایش یافته است. 

تعداد دستگیریها به بیش از۱۰۰۰ نفر در ماه افزایش یافته. دولت شبه فاشیست اسراییل هیچ ملاحظه ای برای رفع بحران ندارد و در عوض فشار بیشتری را بر علیه مردم فلسطین وارد میکند. اعتراضات مردم اسراییل برای حمایت از مردم فلسطین بشدت سانسور وسرکوب میشود. از نظر اقتصادی هیچ امیدی برای مردم فلسطین باقی نمانده،.بیکاری وفقر اکثر مردم را به کام خود کشانده است.

فاشیسم صهیونیستی در ایستگاه آخر

این وضعیت به هیچ وجه قابل تحمل و ادامه نیست . تمام تحلیل گران غربی و اسراییل و فلسطین به این امر واقفند. بحران جهانی اقتصاد-اجتماعی سرمایه داری هم باعث شده که حتی مخالفین این شورش در غرب و اسراییل هم نتوانند در میان مدت این بحران و شورش را به تعویق اندازند. در عوض دولت فوق راست نتانیاهو به سرکوب و قصابی مردم فلسطین بیش از پیش ادامه میدهد و موعد قیام مردم را نزدیکتر میکند. اشعال بیش از پیش خاک کرانه غربی و شهر سازی در این منطقه برای یهودیان، اوضاع را بیش از پیش متشنج کرده.

دولت اسراییل هیچ راهی برای آرام کردن قیام مردم بپاخاسته فلسطین ندارد. نه رفرم اقتصادی_سیاسی-اجتماعی و نه میتواند از وخیم تر شدن اوضاع جلوگیری کند. مجموعه این عوامل ودیگر عوامل بحران ساز در منطقه باعث شده که اسراییل خودرا برای یک قیام دیگر مردم فلسطین آماده کند.

رژیم اسراییل خود را برای این قیام آماده میکند، تا مانند دیگر قیامها بتواند برای مدتی مردم فلسطین را خاموش کند. رژیم اشغالگر قدس با منطقه خاورمیانه پر آشوب مواجه است.از یکطرف حکومت ایران با نظام بین الملل  به توافقات مثبتی رسیده که این خود مرگبارترین کنش سیاسی برای حیات سیاسی تل آویو است، که این دولت نامشروع مخالف آن است و از طرف دیگر دول اروپایی مخالف سرکوب عریان فاشیسم صهیونیستی از فلسطسنیان هستند و اسراییل را بخاطر ضدیت با صلح با فلسطین شماتت میکنند.

فاشیسم صهیونیستی در ایستگاه آخر

ظهور داعش در منطقه و گسترش نفوذ ایران رژیم صهیونیستی را بیش از پیش به خود مشغول می نماید . دولت اسراییل می خواهد هر چه زودتر قیام قریب الوقوع مردم فلسطین را در کوتاهترین زمان و با کشتار و جنایتی بی سابقه در زمانی کوتاه بشدت سرکوب و منکوب کند تا بتواند با خیالی راحتتر به بحران منطقه به پردازد. بنابراین در کوران تحولات جبهه سوریه و عراق نباید فلسطین را به فراموشی سپرد.

مردم فلسطین اینبار نباید تنها بمانند.نباید اجازه داد جنایتکاران اسراییل برای چندمین بار در فلسطین حمام خون براه اندازند. مردم فلسطین  همراه با مردم آزاده منطقه و جهان باید به صحنه بیایند و یک بار وبرای همیشه این قصابان اسراییل را به گورستان تاریخ بفرستند.
محمدرضاشجاعیان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار